1401/10/08-12:52
در راستای استفاده از ظرفیت های ارزشمند دانش آموزی در اداره شهر؛

شهرداران مدارس منطقه ۱۴ انتخاب شدند

شهرداران مدارس منطقه ۱۴ انتخاب شدند

بیست و دومین دوره انتخابات شهردار مدرسه با شعار "شهردار مدرسه؛ مشق مشارکت و همدلی"، در ۲۵ مدرسه منتخب منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه در مراسم انتخاب شهرداران مدارس که در مدرسه ادیب برگزار شد، گفت: داشتن شهری زیبا، قانون‌مند و پویا نیازمند مشارکت تمام شهروندان در اداره امور شهر است.

سالاری پور با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه در آشنایی نسل آینده جامعه با مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی موثر است، افزود: در این راستا ۲۵ شهردار مدرسه برای فعالیت در حوزه شهر و شهروندی منطقه انتخاب شدند تا به‌ عنوان چشم بینای مدیریت شهری تسهیلگر امور محله‌ها باشند.

سالاری پور در جمع دانش آموزان با اشاره به اینکه مخاطبان طرح شهردار مدرسه، دانش آموزان مقطع متوسطه هستند، گفت: مدرسه یکی از موثرترین فضاها برای آموزش، ترویج فرهنگ مشارکت و تبلور شخصیت و مسئولیت پذیری دانش آموزان است.

سالاری پور با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت های ارزشمند دانش آموزی در مدیریت شهر، ارتقای خدمات و فضاهایی مطلوب برای کودکان و نوجوان یاداور شد: این طرح هدف های بزرگی از جمله ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان دارد.

استفاده از نقطه نظرات دانش آموزان در امور مدرسه و زمینه سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان همچنین حضور موثر و بهتر آنان در عرصه های مختلف جامعه از جمله همیاری مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر از دیگر موارد مورد اشاره شهردار با اشاره به اجرای این طرح است.

گفتنی است طرح شهردار مدرسه با مشارکت اداره کل آموزش های شهروندی، آموزش و پرورش و اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با حضور نماینده اداره کل آموزش های شهروندی، رئیس بنیاد شهید، مسئولان انتظامی و راهور و جمعی از مدیران شهری در مدارس منتخب منطقه اجرا شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط