1401/10/11-12:48
به مناسبت سال نو میلادی در منطقه هشت انجام شد؛

حضور شهردار تهران در منزل خانواده اولین شهید مسیحی دفاع مقدس

زاکانی به مناسبت آغاز سال نو میلادی با حضور در منزل شهید «زوریک مرادیان» اولین شهید مسیحی دفاع مقدس، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸ به نقل از خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت آغاز سال نو میلادی با حضور در منزل شهید زوریک مرادیان اولین شهید مسیحی دفاع مقدس، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاوه بر شهردار تهران، آرا شاوردیان نماینده ارامنه و مسیحیان تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز در این دیدار حضور داشتند.

زوریک مرادیان نخستین شهید ارمنی است که در جبهه‌های جنگ به شهادت رسید؛ وی در سال ۱۹۶۰ در تهران به دنیا آمد و پس از آن‌که در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کرده و پذیرفته نشد، برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و برای انجام وظیفه شهروندی خود در قبال میهنش ایران که در جنگی تحمیلی قرار داشت به خدمت سربازی رفت و از آنجا به پادگان واقع در منطقه جنگی پیرانشهر فرستاده شد و با وظیفه شناسی و از خودگذشتگی خود محبوبیتی به دست آورد.

شهادت زوریک مرادیان در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۰‌(۲۲ مهر ۱۳۵۹)‌ هنگامی که در سنگر قرار داشت و آماده برای شلیک خمپاره بود روی داد. پادگانشان هدف بمباران‌های پیوسته هواپیماهای دشمن قرار گرفت و یکی از بمب‌ها در سنگر زوریک منفجر شد و او به شهادت رسید.

پیکر شهید زوریک مرادیان با حضور مردم در جایگاه ویژه شهیدان آرامگاه ارامنه «نور بوراستان» تهران به خاک سپرده شد. گفتنی است مدتی پس از شهادت زوریک، پدر و مادر او نامه‌ای از زوریک که از پادگان به نشانی آنان فرستاده بود، دریافت کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط