1401/10/18-14:35

اشتغال زنان زندانی رای باز در مرکز مهارت آموزی کوثر منطقه ۸

اشتغال زنان زندانی رای باز در مرکز مهارت آموزی کوثر منطقه ۸

در بیستمین شنبه های امید وافتخار، مرکز مهارت آموزی کوثر منطقه ۸ با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار وزنان زندانی رای باز بهینه سازی، توسعه، نوسازی و راه اندازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در این مراسم که به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: این مرکز ازسال ۱۳۹۴ درگیر موضوعات حقوقی و قانونی بوده واز سال ۱۳۹۷ بهره بردار بصورت غیرقانونی در این مرکز فعالیت می‌کرده است.

وی با اشاره به مدیریت و اداره نامناسب مرکز مهارت آموزی کوثر توسط بهره بردارادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تا مردادماه سال جاری، بهره بردار قبل متاسفانه هیچ کدام از شاخص های بکارگیری زنان سرپرست خانوار، رعایت قوانین لازم در اعطای حقوق و دستمزد، برقراری موضوعات رفاهی را انجام نمی داد که همین کوتاهی باعث ناراحتی و نارضایتی بسیاری شده بود.

شهردار منطقه ۸ تصریح کرد؛ این منطقه با انجام موضوعات قانونی وحقوقی توانست این فضا را در ۸۲۵ مترمربع عرصه و ۵۰۶ مترمربع زیربنا به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف کند.

فاطمه تنهایی با اشاره به برگزاری مزایده برای انتخاب بهره بردار فعلی مرکز مهارت آموزی کوثر، ادامه داد: بهره بردار فعلی دارای تجربه در راه اندازی مرکز مهارت آموزی کوثر است و در عرصه تولید پوشاک بسیار خوش نام و فعال هستند.

وی با اشاره به تفاهم نامه اداره کل امور بانوان و سازمان زندان ها برای بکارگیری زندانی رای باز در مراکز مهارت آموزی کوثر، تصریح کرد، در این مرکز زنان زندانی رای باز نیز مشغول به کار هستند و علاوه بر اینکه در کنار خانواده به سر می برند با یادگیری مهارت، از حقوق و دستمزد عادلانه نیز یرخوردار می شوند.

شهردار منطقه هشت با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و بهره بردار، اشاره کرد: برای بازسازی و بهسازی این مرکز بیش از پانزده میلیارد ریال هزینه شده و بیش از سی میلیارد ریال مواد و پارچه اولیه برای این مرکز خریداری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، هزار مترمربع در منطقه هشت مختص مراکز مهارت آموزی کوثر است که به لطف خداوند این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در اسفندماه سال جاری، میزبان شهردار تهران برای افتتاح پروژه های منطقه هشت، در شنبه های امید و افتخار خواهیم بود. در پایان این مراسم، این مرکز توسط پدر شهید (فردوسی) به بهره برداری رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط