1401/10/18-16:39
در مانور مشترک ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۹ با استان معین همدان مطرح شد؛

توزیع مسئولیت کارگروه های مدیریت بحران با توجه به ظرفیت و توانمندی محلات منطقه ۱۹

 توزیع مسئولیت کارگروه های مدیریت بحران با توجه به ظرفیت و توانمندی محلات منطقه ۱۹

مانور مشترک ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۹ با استان معین (همدان) با حضور شهردار و مدیران منطقه، مدیرکل مدیریت بحران استان همدان و هیئت همراه، مدیران سازمان‌های امدادرسان و اعضاء تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن قدردانی از حضور تیم مدیریت بحران استان معین همدان افزود: آمادگی های ما برای مدیریت ناشی از بحران باید بر مبنای اصول و چهارچوب باشد و به همین منظور باید برنامه ریزی مناسب، هم فکری و هم افزایی هر چه بیشتری با حداقل امکانات و حداکثر خدمات ارائه دهیم تا کمترین تلفات و هزینه ها را متحمل شویم.

او در خصوص پیشگیری از فرونشست ها و کاهش استفاده از آب های زیر زمینی گفت: تلاش خواهیم کرد که کمتر از آب های زیر زمینی استفاده تا فرونشست های زمین کنترل شود؛ ضمن اینکه ایجاد مخازن زیر سطحی برای استیصال آب شرب در مواقع بحران بسیار ضروری به نظر می رسد.

فرهادی ادامه داد: با تکمیل عملیات احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار، مدیریت بهینه مصرف و هوشمند کردن آب چرخانی درمنطقه شرایطی ایجاد خواهد شد تا برداشت زیر زمینی آب و فرونشت ها به حداقل ممکن برسد.

ضمن اینکه از پساب های تولید شده این تصفیه خانه در آبیاری فضای سبز و مصارف کارگاه های صنعتی استفاده خواهد شد.

شهردار منطقه بیان کرد: از آنجایی که ساخت و ساز غیرمجاز و بدون رعایت اصول شهرسازی و مباحث ایمنی موجب وارد آمدن خسارت‌های زیاد به زیرساخت‌های شهری می شود در همین راستا و به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از عدم ایمنی، استحکام و رعایت نکردن اصول معماری و شهرسازی که خطرات جدی برای شهروندان در پی خواهد داشت از ساخت و ساز های غیر مجاز در خلازیر و شهرک مرتضی گرد جلوگیری می شود.

علیمردان طالبی مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز ضمن قدردانی از تعامل ارزنده شهرداری این منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان معین منطقه۱۹درمواقع بلایای طبیعی است، تمامی دستگاه های خدماتی و امدادرسان این استان از تمامی ظرفیت ها برای ارائه خدمت استفاده خواهند کرد.

او با اشاره به اهمیت تدوین برنامه عملیاتی منطقه ۱۹ برای بهره مندی در مواقع بحرانی گفت: در راستای تهیه این برنامه می توان از متخصصین این استان کمک گرفت. ضمن اینکه این برنامه نیازمند مشخص شدن نیازها، انتظارات، اولویت ها، نقش نیروهای مردمی، تهدیدها، ارائه پیشنهادات و راهکارها در این خصوص است.

در ادامه حامد اردشیری رئیس ستاد مديريت بحران و پدافند غيرعامل منطقه ۱۹ در خصوص شناسایی و بررسی مخاطرات در سطح محدوده، مخاطرات ناشی از بحران E2، اعلام آمادگی امکانات استان معین همدان در مواقع بروز بحران در سطح E2، تبادل اطلاعات در خصوص به روز رسانی نقشه عملیاتی، اطلاعات نیروی انسانی امدادرسان و تجهیزات مطالبی را بیان کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط