1401/10/19-13:21

ارکستر سمفونی ایران به احترام چهارمین پویش آزادی مادران زندانی در برج آزادی می نوازد

ارکستر سمفونی ایران به احترام چهارمین پویش آزادی مادران زندانی در برج آزادی می نوازد

آزادی و حمایت از ۲۵۰ نفر از مادران زندانی با کمک شهرداری منطقه ۵

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، عصر روز گذشته نشست خبری چهارمین پویش آزادی مادران زندانی در محل شهرداری منطقه ۵ با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست ابتدا باقی پور «رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان ها» ضمن تشکر از شهرداری تهران به ویژه منطقه ۵ به ارایه گزارشی از سالهای قبل پرداخت و گفت: در سه دوره قبل از محل این پویش برکات زیادی برای این مادران محترمه داشته است، به نحوی که از محل منابع جمع آوری شده تا کنون ۱۴۰ نفر از بند زندان رهایی یافته و ۱۱۰ نفر دیگر نیز خدمات اشتغال، درمان و مسکن و بسته های معیشتی دریافت کرده اند.

باقی پور ادامه داد: به برکت این حرکت ایجاد شده، تعداد ۲۷ نفر بانوان زیر ۳۰ سال، ۴۴ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۱ نفر ۴۰ تا ۵۰ سال و ۳۸ نفر بالای پنجاه سال از زندان آزاد شدند، اما نکته مهم اینجاست که ما برای بهبود زندگی عمده ایشان بی تفاوت نبودیم و همدلی ایجاد شده در این پویش منجر به یک حرکت ارزشمند خیرخواهی اجتماعی شده است.

او با تاکید بر اینکه این پویش همیشگی است و شهرداری منطقه ۵ مبدع و محور است از دست اندرکاران و خیرین دعوت کرد تا در چهارمین دوره این رویداد مشارکت فعال تری را داشته باشند.

در ادامه جلسه احسان شریفی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به سابقه این پویش گفت: خیرین زیادی به ما مراجعه می کنند و ما آنها را به سمت پویش و حساب های رسمی که مرجع اصلی کمک محسوب می شوند ، هدایت می کنیم تا در مسیر درست کمک های خود را انجام دهند‌.

شهردار منطقه ۵ افزود: ما در جریان دقیق نحوه آزادی مادران زندانی هستیم و خیرین بعد چهار سال اعتماد و اطمینان قابل توجهی به این پویش دارند.

او ادامه داد: پیش بینی ما جلب مشارکت بیشتر خرین در این دوره است. ما کمک جدی کردیم به اشتغال ۱۱۰ نفر از بانوان زندانی که مراکز کوثر، نمایشگاه های دست آفریدها و بازارچه های کارآفرینی بخشی از این اقدامات است و ما وظیفه بعد از آزادی داریم و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد.

شریفی با اشاره به برنامه پویش گفت : ما این برنامه را با همراهی بنیاد رودکی و مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی و همراهی هنرمندان و خیرین و ورزشکاران در روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ در برج آزادی برگزار خواهیم کرد.

او اجرای ارکستر ایران را به افتخار این رویداد از برنامه های شاخص این برنامه دانست و از خیرین دعوت کرد تا در این برنامه دست مدیریت شهری و دستگاه قضایی را بگیرند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط