1401/10/21-16:58

مخالفت تشکری هاشمی با ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران

مخالفت تشکری هاشمی با ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تصمیم مدیران شهری برای ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا و اداره کل محیط زیست شهرداری تاکید کرد تصمیمات مدیریت شهری نباید باعث تضعیف ساختارهای محیط زیستی شهرداری شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و بیستمین جلسه شورا اعلام کرد: تهران، شاهد عبور از روزهای سخت و نفس‌گیری در زمینه آلودگی هواست که نفس شهر و شهروندان را به شماره انداخته است.

سید جعفر تشکری هاشمی با استناد به نامه اخیر اعضای شورای شهر به سران سه قوه گفت: تقاضای ما از سران محترم قوا، این است که ما را یاری کنند تا بتوانیم کارهای عقب‌افتاده در چند سال گذشته را جبران کنیم. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه در این مدت شاهد نوعی کج‌سلیقگی در مورد مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران هستیم که عملکرد آن در مغایرت اساسی با قوانین مصوب شورای شهر قرار دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم تهران در شورای شهر، تلاش همه‌جانبه خود را در مورد موضوع آلودگی هوا به کار گرفته‌اند، اظهار کرد: استفاده از راهکارهای مناسب علمی برای حل معضل آلودگی هوای تهران از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۰ شرکت کنترل کیفیت هوا افتتاح شد تا به صورت لحظه‌ای پایش آلودگی هوا را اطلاع‌رسانی کرده و اطلاعات آن را به مردم اعلام کند، تصریح کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا تا این لحظه، شهر و شهروندان را در جهت رسیدن به این هدف اساسی یاری کرده است.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: متأسفانه متوجه شدیم که در مصوبه شورای اداری شهر تهران در مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۸، تصمیم گرفته شد تا این شرکت با اداره کل محیط زیست شهرداری تهران که یک اداره کل ستادی با وظایف اجرایی است، با هم ادغام شوند.

وی با اعلام اینکه هر چند این مکاتبه مربوط به مصوبه مذکور، بعد از چند روز از دسترس خارج شد اما نکته مهم، این است که هر گونه تغییر در ساختار مدیریت شهری باید با تجویز شورای شهر انجام شود، گفت: علاوه بر این، شرکت کنترل کیفیت هوا به صورت ویژه مصوبه‌ای از شورای سوم دارد که در آن به صراحت قید شده که به خاطر بحران آلودگی هوای تهران، این مرجع علمی و تخصصی باید به تنهایی کار پایش و کنترل مستمر آلودگی هوا را انجام دهد.

تشکری هاشمی با تأکید بر وظایف هر یک از دستگاه‌ها در قانون هوای پاک، تصریح کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در دستور کار این شرکت قرار دارد، می‌توان به پایش آلودگی هوا اشاره کرد که با توجه به بند ۸ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شورای اسلامی کلان‌شهرها، تکالیف نظارتی ما ایجاب می‌کند تا به تمامی امور شهر را کنترل کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه آب و خاک شهرمان در معرض آلودگی قرار دارد و ما می‌توانیم با تجهیز بیشتر مراکز و تدارک و تهیه لوازم و ابزارهای اندازه‌گیری، لحظه به لحظه هوای شهرمان را پایش کنیم، تأکید کرد: برای نجات شهر و شهروندان و همه موجودات زنده‌ای که در شهرمان زندگی می‌کنند، باید هر آنچه را که از دستمان بر می‌آید، انجام دهیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: به جای تقویت تجهیزات زیست محیطی مجموعه‌های مدیریت شهری، ساختارهای محیط زیستی شهرداری تهران را تضعیف نکنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط