1401/10/22-14:34

راه اندازی ۳ ایستگاه از خط ۶ مترو در منطقه شش

راه اندازی ۳ ایستگاه از خط ۶ مترو در منطقه شش

شهردار منطقه شش گفت: پس از ۵ سال توقف در مراحل ساخت خط شش مترو، در دوره مدیریت شهری ششم، نیمه میانی این خط وارد مرحله تست گرم شد و تا پایان امسال ۳ ایستگاه از آن در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، رضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر افزود: با توجه به موقعیت مرکزی منطقه و میزان بالای تردد در آن، یكی از دغدغه ها و اولویت های كاری منطقه، کاهش بار ترافیکی، متعاقب آن آلایندگی شهری و ایجاد بستر شهری مناسب برای تردد شهروندان است که قطعاً راه اندازی این خط و ۴ ایستگاه موجود در این منطقه از میزان آلودگی و مخصوصاً ترافیک این محدوده ها به میزان قابل توجهی خواهد کاست.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت مدیریت شهری جدید در فعال سازی مجدد خط شش پس از ۵ سال توقف در مراحل ساخت افزود: در این دوره با مشارکت شهرداری منطقه شش و شرکت بهره برداری مترو تهران و با فعال سازی مجدد کارگاه ها، توانستیم بخش میانی خط ۶ را تکمیل کنیم و تست گرم نیمه میانی این خط در شب دوشنبه ۱۹ دی ماه انجام شد.

وی اظهار کرد: طول نهایی خط ۶ مترو تهران به ۳۹ کیلومتر می‌رسد که پس از تکمیل شدن و به راه‌ افتادن همه ایستگاه‌ها، طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه و کشور محسوب می‌شود و این خط جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل خواهد کرد.

شهردار منطقه ۶ در پایان گفت: ایستگاه‌های شهدای هفت تیر، نجات‌اللهی، میدان ولیعصر، پارک لاله و کارگر، ۴ نقطه از بخش میانی این خط می باشند که در محدوده منطقه ۶ واقع شده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب افتتاح خواهند شد.

نظرات

captcha
  • محمد حسین حفیظی 25 دی

    تا پایان سال خیلی دیر است لطفا قطعه میانی رو متصل کنید

اخبار مرتبط