1401/10/22-17:13
تست گرم نهايی قطعه ميانی خط ۶ با موفقيت انجام شد؛

اتصال بخش شمالی و جنوبی خط ۶ با تكميل قطعه ميانی

اتصال بخش شمالی و جنوبی خط ۶ با تكميل قطعه ميانی

تست گرم نهايی قطعه ميانی خط ۶ (حدفاصل ايستگاه‌های امام حسين(ع) تا تربيت مدرس) با حضور جمعی از مديران ارشد شهری و دست‌اندركاران شركت مترو تهران با موفقيت انجام شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اين تست جهت بررسی نهايي شرايط تردد و برق رسانی بخش ميانی خط ۶ با حضور دكتر آقاميری رئيس كميسيون عمران شورای اسلامی شهر تهران، مهندس نادعلي سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، مهندس بهرامي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران، مهندس نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهندس هرمزی مديرعامل شركت مترو، مهندس درستی مديرعامل شركت بهره‌برداری مترو و جمعی از مديران ارشد شهری، دست‌اندركاران شركت مترو و پيمانكاران با طی مسير از ايستگاه تربيت مدرس آغاز شد و تا ايستگاه در دست احداث شهدای هفتم تير در خط ۶ مترو ادامه يافت.

در حاشيه تست گرم نهايی قطعه ميانی خط ۶، "دكتر آقاميری" از روند تكميل اين بخش ابراز خرسندی كرده و اظهار نمود: با كامل شدن روند ريل‌گذاری و برق‌رسانی، عملاً خط ۶ از حالت جزيره ای خارج شده و با آزادسازی سه رام قطار موجود در نيمه شمالی، مي‌توان سرفاصله حركت قطارها در اين خط را كاهش داد.

همچنين "مهندس هرمزی" از حمايت‌های مالی صورت‌گرفته شهرداری تهران در ۲ ماهه اخير كه باعث رونق كارگاههای مترو گرديد، قدردانی كرده و گفت: به لطف خدا اتفاق بزرگی در اين فاصله كوتاه افتاده و توانسته‌ايم سيستم برق‌رسانی خط ۶ را كامل و امروز تست گرم نهايی را انجام دهيم. جدا از بحث ايمنی سه رام قطار موجود در نيمه شمالی خط ۶، به لحاظ بهره‌وری و كارايی نيز از نظر جابجايی مسافر تاكنون با نقصان روبرو بوديم كه اين موضوع بايد در اسرع وقت حل و فصل مي‌شد.

هرمزی در ادامه بيان كرد: انشاا... بعد از راه‌اندازی قسمت ميانی خط ۶، به هيچ عنوان افتتاحی به صورت جزيره‌ای در شبكه خطوط مترو نخواهيم داشت و تا پايان سال با كمک همكاران، ۴ ايستگاه كارگر، بوستان لاله، ميدان حضرت وليعصر(عج) و ميدان شهدای هفتم تير را نيز افتتاح خواهيم كرد. به ياری خداوند برای سال آينده نيز ۳ ايستگاه ديگر خط ۶ را افتتاح كرده تا بلكه بتوانيم در شهريور سال ۱۴۰۲ اين خط را به شمال غرب تهران يعنی ايستگاه شهدای كن و كوهسار برسانيم و مردم اين منطقه از پوشش شبكه مترو بهره‌مند گردند.

وی افزود: اولويت نخست ما تكميل خطوط ۷ گانه موجود مترو بود كه در اين رابطه به اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران قول هم داده بوديم و الحمدا... توانستيم اين گره را باز كنيم. در خط ۷ نيز تا پايان سال به ايستگاه دادمان رسيده و ۴ كيلومتر را هم از اين خط افتتاح خواهيم كرد كه تقريباً اين خط هم تا حدودی تكميل خواهد شد و برای سال جديد نيز تمام توان خود را برای احداث خطوط جديد از جمله خطوط ۸، ۱۰ و ۱۱ خواهيم گذاشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط