1401/10/27-14:34
زاکانی اعلام کرد؛

ارزش ۹ هزار و ۹۰۰ میلیاردی املاک بازپس گرفته شده شهرداری/ انتشار لیست با مراجع نظارتی است

ارزش ۹ هزار و ۹۰۰ میلیاردی املاک بازپس گرفته شده شهرداری/ انتشار لیست با مراجع نظارتی است

شهردار تهران گفت: تعداد ۱۰۳ ملک شهرداری تاکنون بازپس گرفته شده که ارزش این املاک در مجموع به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزرش شهردارآنلاین؛ علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه ما در دوره مدیریت شهری جدید، املاک شهرداری را باز پس گیری کرده ایم، اظهار کرد: بخش عمده ای شامل ۱۰۳ ملک باز پس گیری شده است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما مکلف نیستیم اسامی متصرفان را منتشر کنیم و این خلاف قاعده است، یادآور شد: ما چنین وظیفه ای نداریم و وظیفه ما این است که املاک شهرداری را پس بگیریم و مراجع نظارتی کشور اگر خواستند می توانند لیست را منتشر کنند.

وی ادامه داد: شهرداری لیست املاک را منتشر کرده اما اسم افراد را منتشر نمی کند؛ چون بخشی از این مواردی که پس گرفته شده بر اساس مصوبه ای در ادوار گذشته دست فردی بوده که از مرحله ای تعهدات خود را انجام نداده و یا تاریخ مصوبه به پایان رسیده و بر همین اساس ما امکانات خود را پس گرفته ایم.

شهردار تهران در واکنش به این موضوع که تصور مردم بر این است که املاک در دست افراد بزرگ بوده است، گفت: ما نمی گوییم چنین چیزی نیست و ممکن است باشد اما اینکه تمام املاکی که باز پس گرفته ایم در دست افراد بزرگ بوده باشد، چنین نیست.

وی با تأکید بر اینکه با این وجود ما تعهدی برای انتشار اسامی نداریم، یادآور شد: این اقدام جز مخدوش شدن اذهان عمومی نتیجه ای به دنبال ندارد. آنچه اهمیت دارد، این است که بنده از به یغما رفتن اموال شهر جلوگیری کنم و اموالی که به یغما رفته را بازگردانم.

زاکانی در پایان با اشاره به ارزش مالی املاک بازپس گیری شده شهرداری اعلام کرد: ارزش این املاک به  ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می رسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط