1401/11/03-15:36
رضا محمدی:

استفاده از ظرفیت های داوطلبانه در انجام نقاشی های دیواری منطقه شش

استفاده از ظرفیت های داوطلبانه در انجام نقاشی های دیواری منطقه شش

در راستای احیای فضاهای عمومی شهری و تلفیق فضاهای شهری با هنر بیش از ۳۹ هزار مترمربع از جداره‌های شهری منطقه شش با اجرای عملیات نقاشی‌دیواری و بازپیرایی، آراسته شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، رضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: ادغام فرهنگ و هنر در فضاهای عمومی شهری نقش مهمی در شکل دادن به تصویر و هویت یک شهر دارد، نفوذ هنر در فضاهای شهری، ارزش فضاهای بیرونی را برای زندگی اجتماعی برجسته می کند.

شهردار منطقه شش خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت مرکزی منطقه که با میزان بالای تردد شهروندی در آن همراه است، نقاشی های دیواری می تواند در زیباسازی محیطی شهر، ایجاد شور و نشاط در ذهن شهروندان تاثیرگذار باشد به همین منظور نقاشی های دیواری با تمرکز به احیای هویت فضاهای شهری در سطح منطقه اجرایی می گردد. 

بیش از ۱۳۰۰متر نقاشی دیواری شهدا در منطقه تصویر شد

محمدی با پرداختن به جزئیات نقاشی های دیواری انجام شده در سطح منطقه افزود:  از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون حدود ۳۹۳۷ متر مربع نقاشی دیواری در سطح منطقه انجام شده است که در این میان به منظور ارج نهادن به مقام معظم شهدا، تجلیل از یاد و خاطره ایشان ۱۳۵۹متر مربع از دیوارهای شهری سطح منطقه به تصویر شهدای گرانقدر مزین شد.

وی در ادامه با اشاره به محل های انجام نقاشی دیواری با تصویر شهدای گرانقدر افزود: تصویر سردار سلیمانی به متراژ ۲۴۰ مترمربع در خیابان فاطمی، نقش شهدای جهاد بر روی دیوار ساختمان وزارت کشور در میدان جهاد و بازسازی تصویر شهیدان جواد نیا خیابان شهید قرنی نبش کوچه امانی و... از مهم ترین معابر قلب پایتخت بودند که چهره شهداء بر آنها نقش بست. 

استفاده از ظرفیت هنری همکاران و داوطلبان هنرمند سطح منطقه

شهردار منطقه شش با اعلام اینکه در انجام نقاشی دیواری از ظرفیت هنری همکاران و ظرفیت داوطلبانه هنرمندان سطح منطقه نیز استفاده شد گفت: اجرای خط نقاشی اشعار منظومه هفت‌پیکر نظامی در خیایان نظامی گنجوی و انجام نقاشی دیواری با موضوع محیط زیستی در خیابان فلسطین که با پیشرفت ۵۰ درصدی همراه است از نمونه های نقاشی دیواری با استفاده از ظرفیت گروه های داوطلبی است.

محمدی در پایان گفت: بازسازی نقاشی پهلوانان پایه های پل کالج خیابان انقلاب اسلامی و نقاشی دیواری بر روی دیوارهای ساختمان های مسکونی و دیوارهای بزرگراهی که مشرف به معابر پر رفت و آمد شهری از دیگر اقداماتی است که از ابتدای سال در سطح منطقه اجرایی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط