1401/11/04-17:02
همزمان با نهضت درختکاری؛

طرح فراگیر کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان شهر تهران/ توزیع ۱۱۰۰۰ نهال مثمردر محله های منطقه۶ آغاز شد

طرح فراگیر کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان شهر تهران/ توزیع ۱۱۰۰۰ نهال مثمردر محله های منطقه۶ آغاز شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ از آغاز توزیع و کاشت بیش از ۱۱۰۰۰ نهال مثمر به صورت رایگان در منازل شهروندان ساکن در محله‌های قلب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ فرزاد هنرور با بیان اینکه توزیع رایگان نهال درختان مثمر بین شهروندان ساکن در منطقه۶، از نیمه دوم دی ماه آغاز و تا بیست و یکم  اسفند ماه ادامه خواهد داشت؛ گفت: شهروندان می‌توانند برای ثبت سفارش از طریق سامانه ۱۳۷ اقدام کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست ادامه داد: این طرح به دنبال ثبت درخواست شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ ویا با شماره تماس ۸۸۰۵۷۹۴۱ مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه،اکیپ‌های کاشت نهال با همراهی کارشناسان مرکز تام ضمن مراجعه به منازل شهروندان نسبت به کاشت رایگان نهال مثمر در باغچه‌های منازل به همراه ارائه بروشور و مشاوره لازم در خصوص نحوه نگهداشت نهال‌های کاشته شده اقدام می‌کنند.

هنرورگفت: تعداد نهال‌های تحویلی و قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظر کارشناس حداکثر ۴ اصله است و اقدامی در خصوص محوطه‌سازی، طراحی، کاشت باغچه و خاکریزی انجام نمی‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه  افزود: نوع و گونه نهال‌ها شامل نهال های متعارف شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر، خرمالو، سیب، گلابی است.

هنرور ادامه داد: این طرح با هدف افزایش رضایت شهروندی و توسعه امر درختکاری و نگهداری آن تا بیست و یکم اسفند ماه انجام می شود.

همچنین شهروندان منطقه۶ می توانند در هفته درختکاری  جهت دریافت نهال مثمر به غرفه های مستقر در بوستان های  هنرمندان، لاله، بهجت آباد، قزل قلعه، ساعی و اسدآبادی نیز مراجعه نمایند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط