1401/11/09-23:03
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از تفکیک «باغات کن» و از بین رفتن باغات پیوسته محدوده

لزوم جلوگیری از تفکیک «باغات کن» و از بین رفتن باغات پیوسته محدوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم جلوگیری از تفکیک باغات کن گفت: باید باغات پیوسته محدوده کن به عنوان ریه‌های تنفسی تهران حفظ شود.

به گزارش شهردارآنلاین؛ مهدی چمران در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت حفظ باغات محدوده کن در تهران، گفت: فضای سبز موجود در این محدوده گسترده و چند هکتاری است که به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی تهران باید به خوبی حفظ شود.

وی افزود: هر طرحی از هر کجا که ارائه شود نباید موجب از بین رفتن باغات کن شود. چرا که این موضوع به ضرر شهر و مردم شهر خواهد بود. شهروندان محدوده کن نیز با هر طرحی که حفظ باغات این محدوده را به خطر بیندازد موافق نیستند. ما روحیات مردم متدین کن را می‌دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باغات کن نباید از بین برود و تفکیک نیز نباید بشود. باید کمک کنیم این باغات باقی بماند و از آنها استفاده بهینه‌ای داشته باشیم. البته مناطق مسکونی کن مشکلاتی دارند که باید موضوع از طریق شهرسازی حل و فصل شود.

چمران تاکید کرد: طرحی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد اما عملیاتی نشد. چرا که اجرای چنین طرحی سخت بود. در حال حاضر در کوچه‌های کن نمی‌توان با ماشین رفت و آمد کرد، چه برسد که یک طبقه اضافه نیز ساخته شود. لذا باید در جلسات تخصصی بنشینیم و برای این محدوده طرحی را پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۵ طرحی آمد که با آن مخالفت کردند. چرا که مشخص نبود مناطق مسکونی و باغات در کنار یکدیگر چه وضعیتی پیدا می‌کنند و از طریق اجرای چنین طرحی باغات خرمالو از بین می‌رفت، لذا با آن مخالفت شد. باید برای محدوده کن بنشینیم و طرح مناسبی را تدوین کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط