1401/11/12-16:20

برگزاری سمینار آموزشی ارتقاء سلامت و شفافیت اداره و مبارزه با فساد در منطقه ۷

برگزاری سمینار آموزشی ارتقاء سلامت و شفافیت اداره و مبارزه با فساد در منطقه ۷

سمینار آموزشی ارتقاء سلامت و شفافیت اداره و مبارزه با فساد در منطقه ۷ با حضور شهردار، معاونین، مدیران و پرسنل این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در ابتدای این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک رجب و میلاد امام علی(ع)، گفت: در جلسه شورای تحول مواردی مطرح شد که به نظرم رسید تا باید در خصوص چندین موضوع با هم گفتگو کنیم تا در نهایت بتوانیم یک کار جمعی منجر به ارتقاء خدمت به شهروندان انجام بدهیم.

وی عنوان کرد: اگر از قوه قضائیه استعلام کنیم متوجه می شویم شهرداری یکی از دستگاه هایی است که بیشترین مراجعه کننده را به خود اختصاص داده است اما این موضوع به دلیل این نیست که در شهرداری فساد وجود دارد، در صورتی که نسبت آمار را بررسی کنیم به نسبت مراجعه مردم به دستگاه های دیگر می توان به جرات گفت که شهرداری یکی از پاکترین مجموعه های کشور است.

شهردار منطقه ۷ تصریح کرد: ما در خانواده، جامعه، محیط کار و... احتیاج به مراقبت و تذکر داریم و از آنجا که ما یک نهاد خدماتی هستیم این احتیاج به مراقبت و تذکر بیش از دیگر جاها در آن احساس می شود. این جلسه به این منظور است که اقداماتمان را مرور کنیم تا منجر به خدمات رسانی کیفی تر به شهروندان بشود.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که خیلی از اتفاقاتی که در یک مجموعه رخ می دهد به دلیل عدم آگاهی است و برای رفع این عدم آگاهی باید آموزش ببینیم، رئیس ادارات و کارشناسان باید حد و حدود خود را بدانند و اگر در چهارچوب موضوع اقدام کنند برای آنان در حیطه کاری اتفاقی نخواهد افتاد پس ما باید به حدود مسئولیت و فعالیت خود اشراف داشته باشیم.

آبادیان با اشاره به اینکه آموزش ارتقاء سلامت و شفافیت اداره و مبارزه با فساد باید به صورت موضوعی برگزار شود، گفت: ما در شورای تحول و جلساتی که در بحث انتسابات داشتیم تا آنجایی که امکان داشت از ظرفیت های خود منطقه استفاده کردیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه یکی از برنامه هایی را که با مشورت خود شما داشتیم این بود که پروژه های نیمه تمام مانند مساجدی که در طرح بزرگراه امام علی(ع) قرار داشت و یا ورزشگاه های نیمه تمام را تکمیل کنیم. با توجه به ظرفیتی که در منطقه در حوزه مالی وجود داشت بعضی پروژه ها را در منطقه تعریف کردیم، این پروژه ها نیاز داشت ما اسناد پشتیبانی را برایشان آماده کنیم بنابراین باید مجموعه مطالعاتی را در سطح منطقه در ابعاد مختلف انجام می دادیم، ضمن اینکه پروژه های نیمه تمام را هم باید به صورت کیفی دنبال می کردیم و خوشبختانه در حال حاضر چند پروژه های زیرساختی را در منطقه آغاز کردیم.

شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: در اولین مرحله پروژه خط ۶ مترو را در اولویت اقدامات قرار دادیم و ان شالله تا بهار سال آینده این طرح به بهره برداری خواهد رسید، پروژه هایی از قبیل طرح تفضیلی، بهسازی کانال زرین گلاب، تقاطع میدان سبلان و میدان سپاه، پروژه TOD، اجرای پروژه های محله ای و طراحی شهری در محلات بهار، نیلوفر، نظام آباد، خواجه نظام و خواجه نصیر از دیگر اقداماتی است که با ضوابط قانونی خود در حال اجرا است و تا سال آینده به اتمام می رسد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مؤثرترین و کلیدی‌ترین راهکارهای پیشگیری و مقابله با فساد اداری موضوع شفافیت است، عنوان کرد: این کارگاه ها باید ادامه دار باشد و به صورت موضوعی و به صورت مشارکتی و گفتمانی برگزار شود تا بتوانیم در راستای ارتقاء توانمندی کارمندان گام برداریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط