1401/11/13-10:51

افتتاح باغ گلاریس در اولین رو دهه مبارک فجر

افتتاح باغ گلاریس در اولین رو دهه مبارک فجر

آیین بهره‌برداری از "باغ گلاریس" عصر دیروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، علی‌محمد مختاری مدیر‌عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در قالب بیست و سومین رویداد امید و افتخار برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، علیرضا زاکانی در حاشیه آئین بهره برداری از باغ گلاریس در جمع خبرنگاران گفت: چهل و چهارمین سال از انقلاب اسلامی را به جشن نشسته‌ایم و در ابتدای انقلاب هیچ کس فکر نمی‌کرد زمانی که امام وارد کشور شد این انقلاب چنین اثرات جهانی داشته باشد و شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ما ملتی کهن با قدمتی چند هزار ساله است، افزود: در آن مقطع عده‌ای ملت ما را تحقیر می‌کردند ولی امروز ملت ما به سرافرازی رسیده است و این سرافرازی هر روز بیشتر می‌شود. انقلاب اسلامی ما را نجات داد و این انقلاب در چهار دیواری کشور خلاصه نشد؛ بلکه به کشورهای دیگر نیز به ویژه ملت‌های مسلمان نفوذ کرد و شاهد آثار آن در میان کشورهای اسلامی هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه روزگاری مسلمانی را عقب ماندگی می‌دانستند، گفت: امروز مسلمانی یک افتخار است و انقلاب از مرز ایران عبور کرده و در کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده و همه حق مداران جهان در این مسیر قرار گرفتند. ما در سایه اسلام و تحت رهبری رهبر عزیزتر از جانمان در خدمت مردم مسیر رشد و تعالی را پیش گرفته‌ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بهره برداری از باغ گلاریس در محله باغ فیض منطقه ۵ تهران، گفت: این فضای مصفا نزدیک به یک هکتار مساحت دارد که امروز تقدیم مردم منطقه شد تا مورد استفاده عمومی شهروندان به ویژه با توجه به مناسب سازی که انجام شده برای معلولین، جانبازان و سالمندان مورد استفاده قرار گیرد. این باغ ظرفیت بسیار خوبی دارد و از آب قنات برای آبیاری درختان استفاده می‌شود و یک فضای پر آب و سرسبز را در این مجموعه شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: احداث این مجموعه از حدود سه ماه پیش در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

زاکانی ادامه داد: ۲۳۵۲ بوستان در شهر تهران احداث شده و ۴۹ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی تهران نیز تا کنون ایجاد شده که فضای خوبی را در راستای تفریحات سالم شهروندان رقم زده است.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در آیین بهره برداری از باغ گلاریس ضمن تبریک یوم الله دهه فجر، میلاد با سعادت مولای متقیان امام علی علیه السلام و روز پدر با اشاره به این باغ ایرانی گفت: سال ۹۵ بر اساس توافقات ملکی که با یکی از مالکین بزرگ انجام شد، زمین این باغ تحویل شهرداری تهران شد. این زمین با اینکه ظرفیت بسیار خوبی از نظر فضای سبز داشت سال ها بدون استفاده افتاده بود. این زمین در محله انقلابی و قدیمی باغ فیض قرار داشت و از آنجایی که این محله نیاز به توسعه فضای سبز داشت ، طی تصمیمی که گرفته شد با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و تاکید دکتر زاکانی شهردار محترم تهران اعتباری برای سال ۱۴۰۱ در راستای بهره برداری از آن پیش‌بینی شد.

شریفی تاکید کرد: از ویژگی‌های این پروژه این است که همه عملیات طراحی آن توسط همکاران منطقه ۵ و با نظارت سازمان بوستان ها انجام شده، سرتاسر بوستان برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است و مکان هایی مثل کافه کتاب و شربت خانه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: نکته مهم اینکه در ساخت این بوستان سعی شده تا کمترین هزینه ممکن صورت بگیرد و هم اینکه بدون اینکه یک قطعه درختی قطع شود مسیر پیاده رو هم پیش‌بینی شده است.

شریفی در پایان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ما این بوستان را تقدیم محله باغ فیض می کنیم بوستان آبادی که انشالله بهارش بسیار زیباتر است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط