1401/11/13-20:15
به منظور مدیریت مصرف آب در فضاهای شهری؛

پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ منتقل می شود

پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ منتقل می شود

شهردار منطقه ۶ از سرعت گرفتن عملیات انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب برای آبیاری فضای سبز این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، رضا محمدی شهردار منطقه با اشاره به بحران آب که یک هشدار جدی است گفت: حساسیت مضاعف و بی سابقه که امسال وجود دارد سبب شد تا در منطقه شش طرح هایی با اولویت مدیریت مصرف آب در فضاهای شهری در دستورکار قرار بگیرد.

شهردار منطقه شش افزود: یکی از طرح هایی که در این منطقه علیرغم پیشرفت بالای ۸۰ درصدی، فرآیند کندی داشت، انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب است که در تامین آب قسمت شمال غربی منطقه به منظور آبیاری و نگهداشت فضای سبز این بخش تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به مسیر اجرای طرح خاطر نشان کرد: مسیر انتقال پساب مخازن شهرک غرب از بزرگراه شیخ فضل الله، بزرگراه شهید همت و سپس شیخ بهایی به مخازن ذخیره آب شهرداری منطقه ۶ منتهی می شود.

محمدی طول این طرح را بیش از سه کیلومتر و اندازه لوله های استفاده شده در آن را ۱۴ اینچ عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل عملیات اجرای این طرح به صورت سالانه می توان ۲/۷ میلیون و روزانه ۱۰ هزار متر مکعب پسابی که حاصل تصفیه فاضلاب شهر تهران است را می توانیم برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

بنابر گفته شهردار منطقه ۶ تاریخ شروع عملیات اجرایی این طرح اسفند ۱۳۹۹ بوده که متاسفانه عملیات آن با کندی پیشرفت می کرد که با برنامه ریزی های پیش بینی شده و سرعت بخشی به عملیات انتقال، انشاالله تا پایان سال جاری این شبکه راه اندازی خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط