1401/11/26-16:53

توزیع مخزن ویژه پسماند خطرناک در مدارس محدوده منطقه ۱۳

توزیع مخزن ویژه پسماند خطرناک در مدارس محدوده منطقه ۱۳

شهردارمنطقه۱۳ از توزیع باکس های مخصوص پسماند خطرناک ویژه جمع آوری باتری های مستعمل در مدارس نواحی چهار گانه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه با بیان اینکه، توزیع مخزن مخصوص برای جمع آوری باطری های مستعمل راهکاری برای مدیریت و جمع پسماند های خطرناک است گفت: با توجه به خطرات جدی «باطری» مستعمل برای محیط زیست و انسان، اداره بازیافت منطقه ۱۳ باکس های مخصوص پسماند خطرناک، را به واحد های بازیافت نواحی چهارگانه تحویل داده است.

او افزود: در این طرح که در راستای کاهش تولید پسماند (طرح کاپ) صورت گرفته است، آموزشگران بازیافت نواحی چهارگانه ضمن مراجعه به مدارس محدوده شهرداری منطقه ۱۳ و آموزش دانش آموزان اقدام به توزیع مخازن ایمن (سِیفتی باکس) در این مراکز کرده اند.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: همچنین با ارائه آموزش های لازم، دانش آموزان اقدام به  جداسازی باتری های مستعمل می نمایند تا از خطرات جبران ناپذیر این گونه زباله ها در طبیعت جلوگیری شود.

او خاطر نشان کرد: ضرورت بازیافت صحیح باتری ها و رها نکردن آنها به واسطه ترکیبات شیمیایی موجود در آنها که در رده مواد فوق العاده سمی قرار دارند، مهم است و در همین راستا اجرای طرح جمع آوری باتری های فرسوده از سطح مدارس به عنوان اقدامات اولیه پیشگیری می تواند گامی موثر در این زمینه باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط