1401/11/27-22:42
در شانزدهمین «قرار خدمت» در منطقه ۱۵ مطرح شد؛

بهترین مسیر برای خدمت به انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است/ فعال‌شدن پروژه‌های راکد پایتخت/ مشکلات شهر بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

بهترین مسیر برای خدمت به انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است/ فعال‌شدن پروژه‌های راکد پایتخت/ مشکلات شهر بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

شانزدهمین «قرار خدمت» شهردار تهران، صبح امروز ۲۷ بهمن ماه در منطقه ۱۵ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ علیرضا زاکانی در شانزدهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز بیست و هفتم بهمن ماه به منطقه ۱۵ پایتخت رفت.

زیارت مقبره شهدا(پارک گلزار) در منطقه ۱۵ نخستین برنامه زاکانی در قرار خدمت این هفته بود که شهردار تهران با حضور در مقبره شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنها، قرار خدمت این هفته را آغاز کرد.

پس از آن شهردار تهران با بازدید میدانی از پروژه های مختلف منطقه ۱۵ در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

شهردار تهران از پروژه پارک گلزار، خیابان شوش شرقی، میدان شوش و مجموعه ۳۰۰ هکتاری آزادگان بازدید کرد.

در بخش دیگری از برنامه‌ها، زاکانی از اتوبان رستگار و بزرگراه امام رضا(ع)، توقفگاه خط هشت مترو و خیابان بسیج بازدید کرد.

دیدار با پرسنل منطقه و استماع نقطه نظرات آنها یکی دیگر از برنامه های امروز در پویش قرار خدمت بود.

در بخش دیگری از برنامه قرار خدمت، شهردار تهران ظهر امروز در یکی از مساجد منطقه حاضر شد و به طور مستقیم و بدون واسطه پای صحبت و مطالبات شهروندان نشست.

زاکانی در جمع نمازگزاران مسجد جامع مسعودیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در نوع خود در سده های اخیر جزو انقلاب های بزرگ بود که وعده آن آبادی دنیا و آخرت بود، بر خلاف انقلاب فرانسه و روسیه که فقط به دنیا توجه داشت.

وی افزود: ۴۴ سال ملت رشید ایران در مسیر انقلاب ایستادگی کردند و از راه امام و رهبری تبعیت کردند؛ حضور مردم در ۲۲ بهمن دارای پیام خاص بود و دشمنان را در این ۴۴ سال که به دنبال انتقام از مردم بودند را ناامید کرد.

شهردار تهران بیان کرد: شرایط کشور ویژه است و مشکلات متعدد اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و در کنار این مشکلات القائات دشمن و کم کاری های حاصله از مسیر طی شده تا امروز زمینه را برای اثرگذاری دشمن فراهم کرده است.

مردم پایتخت از آلودگی هوا و بی‌مسکنی رنج می‌برند

زاکانی عنوان کرد: بهترین مسیر برای خدمت به انقلاب اسلامی، مسیر خدمت به مردم است و اگر در مسیر خدمت به مردم همه وظیفه خود را انجام دهیم باز نمی توانیم قدر و منزلت مردم را پاس بداریم، اما می توانیم گره‌ای را از زندگی آنها باز کنیم؛ امروز مردم در شهر تهران از آلودگی هوا، ترافیک، بی مسکنی و بد مسکنی رنج می برند و ما در مدیریت شهری وظیفه خود می دانیم که قبول مسئولیت کنیم و خدمت خود را انجام دهیم.

وی افزود: یک سال و پنج ماه و بیست و شش روز است که در شهرداری خدمت می کنیم و شهرداری از قبل از تولد و بعد از مرگ با مردم سروکار دارد و اگر بتواند خدمت شایسته انجام دهد، می تواند از مشکلات مردم گره گشایی کند، در غیر اینصورت خود نیز به مشکل تبدیل می‌شود.

شهردار تهران بیان کرد: در مدت مسئولیت سعی کردیم که در مسیر تحول قدم برداریم تا مشکلات کاهش پیدا کند و کم تر شود. برای اداره کردن تهران یک نگاه از قبل وجود داشت که تهران را گران اداره کنند تا مردم به تهران نیایند و کسانی که در تهران هستند هم برگردند و علنی هم این حرف را بیان می‌کردند؛ لذا محدودیت هایی برای تهران ایجاد کردند که نتیجه آن این شد که تهران گران شد، اما کسی از آن نرفت و آفت گران شدن تهران گریبان همه ایران را گرفت و امروز همه ایران دچار مشکل گرانی است.

زاکانی عنوان کرد: مشکلات و تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کنیم و کمتر از یک سوم تهران بافت ناپایدار است، تهران هفتاد هزار هکتار مساحت دارد و ۲۰ هزار هکتار آن بافت ناپایدار است که تهدید محسوب می شود. در تهران به غیر از ۳۵۰ هزار واحدی که عده ای برای سوداگری نگه داشته‌اند، یک میلیون مسکن کم داریم.

تلاش برای ارائه تسهیلات در راستای ساخت مسکن ایمن

وی افزود: سعی کردیم کالبد تهران زیست پذیر شود، مردم ده ونک از قبل از انقلاب دچار مشکل هستند و باید تعیین تکلیف کنیم تا مردم اذیت نشوند. مردم ده کن با پنج هزار خانوار در بافت فرسوده به سر می برند و سعی داریم تسهیلات بدهیم تا مردم خانه ایمن بسازند.

شهردار تهران بیان کرد: ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بافت فرسوده بود و اجازه ساخت بیش از سه طبقه داده نمی شد و بصورت مخروبه مانده بود، در حالی که در ضلع جنوبی ملک هفت طبقه‌ای بود که به فرد ثروتمندی تعلق داشت؛ با آقای ضرغامی صحبت کردیم و چهار واحد مجوز ساخت دادیم؛ تلاش کردیم پرونده مشکلات را ببندیم و برای بسیاری از موضوعات تعیین تکلیف کردیم.

زاکانی بیان کرد: مسکن برای جوانان آرزو شده و قرار شد که سالیانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن بسازیم و کمر بی مسکنی و بدمسکنی را در تهران بشکنیم؛ یک حقوق بگیر اگر نصف حقوق خود را بگذارد ۶۷ سال طول می کشد که صاحب خانه شود؛ در تهران امکان ساخت مسکن با زیر ساخت مناسب وجود دارد که در دستور کار قرار گرفت و سال بعد با اعطای تسهیلات یا ساخت مسکن توسط خود شهرداری یا پیمانکار ۱۸۰ هزار واحد ساخته می شود تا بخشی از مشکل مسکن حل شود.

سال آینده ظرفیت حمل‌ونقل صددرصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: سال آینده صددرصد ظرفیت حمل‌ونقل افزایش می یابد و ۳هزار اتوبوس به حمل و نقل اضافه می شود و حدود ۲ هزار اتوبوس قدیمی فعال می شود و دولت مصوب کرده تا گره مترو، تاکسی و ون باز شود.

شهردار تهران اظهار کرد: در بحث مسکن، حمل و نقل و اشتغال، کودکان کار، آموزش آنها و همچنین معتادان متجاهر و زیرساخت های ورزشی شهر ورود کردیم و برنامه داریم تا این مشکلات حل شود؛ همچنین فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار را گسترش دادیم تا کالاها ارزان به دست مردم برسد.

زاکانی افزود: ۱۱۴ پارک را برای فعالیت دستفروشان مشخص کردیم و امکانات دادیم تا ساماندهی لازم صورت گیرد. قبل از اینکه ما خدمت دوستان در شهرداری تهران برسیم، شهرداری دو سال و نیم در تنش مالی بود و در سال ۹۹ از چندین بانک برای حقوق پرسنل شهرداری پول قرض کرده بودند، پرسنل شهرداری بیش از نیاز شهرداری است، ۱۰۴ هزار نفر در شهرداری پرسنل داریم که آنها را تعدیل نمی کنیم، بلکه کار را زیاد می کنیم. پرسنل سرمایه های ما هستند و مسیری که رفتیم باعث شد که تنش مالی نداشته باشیم و مستقل باشیم.

پروژه شهید شوشتری، در کاهش ترافیک شرق تهران موثر است

وی بیان کرد: پروژه شهید شوشتری نیم درصد ترافیک کل تهران و ۵ درصد ترافیک شرق تهران را کاهش می‌دهد، فاز اول یک سال و نیم و فاز بعدی آن دو سال و نیم دیگر افتتاح می شود. پروژه یادگار امام(ره) متوقف شده بود که آن را فعال کردیم و همچنین پروژه شهید بروجردی که سال ها خوابیده بود، در سال آینده افتتاح می شود.

شهردار تهران با اشاره به این نکته که کار شهر جز با مشارکت مردم حل نمی شود، گفت: سال ۹۶ در تهران برف آمد و شهر قفل شد، اما تا دیروز در سال جاری ۹ برف در تهران داشتیم که جز به علت تصادف در تهران مشکل ترافیکی نداشتیم؛ نیروهای خدمات شهری به همراه پلیس راهور، اورژانس و هواشناسی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با اینکه حدود ۲۰ سانتیمتر برف آمد، مشکلی پیش نیامد، چون از روز قبل از آن آماده بودیم و بعضی از معابر را ۵ بار برف‌روبی کردیم تا خم به ابروی مردم نیاید.

اختصاص سرمایه به پروژه‌های انتخاب شده در سامانه «من شهردارم»

زاکانی عنوان کرد: در سال گذشته و امسال توانستیم ۱۹ هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را پس بگیریم که در پروژه ها صرف خواهد شد. در سامانه «من شهردارم» مردم اعلام کردند که به چه پروژه هایی علاقه دارند و سرمایه را به سمتی که مردم علاقه دارند، اختصاص دادیم؛ ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه داشتیم که مردم هزار و ۴۰۰ پروژه انتخاب کردند و به سمت انتخاب های مردم خواهیم رفت.

وی افزود: با خودروسازان برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تفاهم کردیم و در این رابطه نظر رانندگان برای نوع خودرو و تسهیلات مهم است؛ اگر ما کار و خدمت کنیم، دشمن نمی تواند اثرگذاری کند و کم کاری ها دشمن به را به طمع می اندازد. آینده روشن و درخشان است و توجه به رفع مشکلات باید انجام شود.

شهردار تهران در پایان بازدید خود از منطقه ۱۵ به دیدار خانواده‌ یکی از شهدای لشکر فاطمیون رفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط