1401/12/01-20:52
شهردار تهران در سی‌ودومین رویداد امید و افتخار:

افق روشن پیش‌روی شهروندان مناطق جنوبی پایتخت/ فضای گردشگری در ۹ نقطه تهران توسعه می‌یابد

افق روشن پیش‌روی شهروندان مناطق جنوبی پایتخت/ فضای گردشگری در ۹ نقطه تهران توسعه می‌یابد

زاکانی در رابطه با برنامه‌های شهرداری تهران برای پیشرفت مناطق جنوبی پایتخت گفت: آینده مناطق جنوبی تهران به ویژه مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ کاملاً متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود. به طوری که با طراحی‌های صورت گرفته افقی بسیار روشن پیش‌روی شهروندان این مناطق است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ عصر امروز - اول اسفندماه ۱۴۰۲- سی‌ودومین رویداد امید و افتخار با احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰۰ هکتار با حضور علیرضا زاکانی و برخی از مدیران شهری در منطقه ۲۰ پایتخت برگزار شد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم طی سخنانی گفت: یکی از نکات آزار دهنده موجود در شهر تهران از گذشته تاکنون وجود فاصله طبقاتی و خدماتی بین شمال و جنوب شهر بوده است. در مدیریت شهری جدید تلاش داریم فاصله طبقاتی را کم کنیم البته این تلاش به معنای عدم خدمتگزاری به شهروندان ساکن در شمال شهر تهران نیست بلکه ما سعی داریم در کنار خدماتی که به این بخش از شهروندان ارائه می دهیم تلاش ویژه تری نیز برای ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار تهران صورت دهیم.

وی افزود: در این مناطق ظرفیت های کم نظیری داریم که به فراموشی سپرده شده است و توجه به آن می‌تواند جهشی جدی در زندگی مردم ایجاد کند. در کم کردن فاصله طبقاتی توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای سبز و ایجاد مکان های تفریحی برای شهروندان داریم.

زاکانی در رابطه با برنامه های شهرداری تهران برای پیشرفت مناطق جنوبی پایتخت گفت:آینده مناطق جنوبی تهران به ویژه مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ کاملاً متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود با طراحی‌های صورت گرفته افقی بسیار روشن پیشروی شهروندان این مناطق است.

شهردار تهران در رابطه با توسعه فضای سبز در پایتخت گفت: یکی از کار ویژه‌های ما در مدیریت شهری جدید استفاده بهتر از فضاهای سبز تهران است. سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز و امسال نیز ۱۵۰۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد کرده ایم و سال آینده نیز مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است دو هزار هکتار به فضای سبز پیرامونی پایتخت افزوده شود. علاوه بر این در ۹ نقطه شهر تهران نیز مجوز توسعه فضای گردشگری را داده ایم که فقط در یک نقطه شیان این مجوز اجرایی شده است. پیش بینی می شود با اجرایی شدن مجوز در ۸ نقطه دیگر ظرفیت های جدیدی برای گردشگری شهر تهران ایجاد شود.

زاکانی همچنین گفت: برای اینکه شهر تهران زیست پذیر شود باید الزاماتی در نظر گرفت. در شرایطی که ترافیک و آلودگی هوا شرایط زندگی مردم را سخت کرده است، نیاز داریم در مدیریت شهری طرحی را پیش بگیریم تا هم جنبه طراوت شهر را بهبود دهد و هم آسایشی فراتر از آسیب‌های کنونی برای شهروندان تهرانی فراهم کند.

وی ادامه داد: به همین جهت در سال آینده علاوه بر اینکه در توسعه فضای سبز برای مقابله با آلودگی هوا رکورد خواهیم زد، در حوزه حمل و نقل عمومی نیز شورای ششم اهتمام ویژه‌ دارد که مبتنی بر آن شاهد جهشی جدی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی خواهیم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط