1401/12/02-20:52

"راهوند" و نصب المان‌های قهرمانان اجتماعی در منطقه ۸

"راهوند" و نصب المان‌های قهرمانان اجتماعی در منطقه ۸

طرح "راهوند" و نصب المان‌های قهرمانان اجتماعی، در میادین و معابر منطقه ۸ اجرا می‌شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه در جلسه دبیرخانه شهر دوستدار کودک، با اشاره به اینکه المان‌های شهری علاوه بر آموزش و تاثیرگذاری فرهنگی، نقش مؤثری در هویت شهر دارند، گفت: هر سرمایه گذاری که در شهر برای آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه کودکان انجام دهیم ثمره آن به شهر باز خواهد گشت.

شهردار منطقه۸ افزود: در راستای شهر دوستدار کودک در سال آینده طرحی و نصب تعدادی المان در میادین انجام و بازی‌های مشارکتی خانواده محور در بوستان‌های منطقه۸ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری منطقه۸ و جمعیت ۹۰ هزار نفری کودکان و نوجوان در این منطقه افزود: منطقه ۸ منطقه ای خانواده محور است، این منطقه به لحاظ سکونت، شب و روز روشن دارد و از نظر تراکم جمعیت این منطقه رتبه چهارم شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

تنهایی ادامه داد: ساخت و جانمایی این المان‌ها با هدف تکریم قهرمانان اجتماعی شهر مانند پاکبان‌ها، پلیس، آتش‌نشان‌‌ها و... پیش‌بینی شده است.

مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در این جلسه با تشکر از استقبال منطقه در موضوعات محله دوستدار کودک و آموزش‌های شهروندی گفت: با تشکیل کارگروهی، موضوعات در این زمینه بررسی و طرح راهوند به صورت پایلوت در منطقه۸ اجرا می‌شود.

تنهایی با اعلام آمادگی در اجرای طرح های مربوط به موضوعات شهر و کودک در این منطقه افزود: مدیریت شهری و همه همکاران در منطقه آمادگی صد درصدی در اجرای تمام طرح های حوزه کودکان را دارند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه شهر دوستدار کودک شهری است که بچه‌ها آن را دوست داشته باشد افزود: راهوندها جز‍ء نقاط مکث شهری در نقاط پر تردد است که علاوه بر ارتقای نشاط اجتماعی و تحرک افراد در پیاده راه ها و گذرگاه های پایتخت، به تقویت حیاط اجتماعی و مناسبات شهری منجر می‌شوند.

وی افزود: محله فدک با پیشنهاد مدیران وقت در سال۹۸ برای محله دوستدار کودک مشخص شد و بعد از سه سال تلاشمان این است که محله دوستدار کودک در منطقه ۸ و ۱۳ محله دیگر از محلات تهران اجرا شود.

امیری گفت: منطقه ۸ بر اساس سرشماری سال ۹۵ و طبق تعریف جامعه کودکان (گروه سنی زیر ۱۹ سال) حدود ۲۰ درصد جمعیت کودک را تشکیل می‌دهد، بنابراین لزوم توجه به مباحث کودکان اولویتی مهم در منطقه۸ است و با حضور شهردار منطقه و تجربه وی، امیدواریم کارهایی ارزشمند در این موضوع انجام شود.

گفتنی است در این جلسه اقدامات انجام شده درمناسب‌سازی معابر، مدارس، بوستان‌ها، با موضوع شهر دوستدار کودک و رویکرد عمرانی، ترافیک و خدمات شهری و اجتماعی بررسی و ظرفیت‌های انجام دیگر اقدامات پایش شد.

همچنین جلسه دبیرخانه شهر دوستدار کودک با حضور مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ و مدیران ارشد شهری و منطقه‌ای برگزار و ظرفیت ها برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در منطقه۸ بررسی و همچنین درباره عملکرد این منطقه در موضوعات آموزشی و مشارکت‌های شهروندی بحث و تبادل نظر شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط