1401/12/02-21:21
شهردار تهران در سی‌وسومین رویداد امید و افتخار:

به دنبال مردمی کردن ورزش هستیم/ بازسازی ۴۲ مجموعه ورزشی در کنار احداث مجموعه‌های جدید

به دنبال مردمی کردن ورزش هستیم/ بازسازی ۴۲ مجموعه ورزشی در کنار احداث مجموعه‌های جدید

زاکانی با بیان اینکه سرانه ورزش در تهران نسبت به ابتدای انقلاب رشد چشمگیری داشته است اما هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم، گفت: تلاش ما بر این است تا فاصله ها را کم کنیم به علاوه ما به دنبال این هستیم که از طریق مسابقات قهرمان شهر ورزش را مردمی کنیم و به متن جامعه بیاوریم.

به گزارش شهردارآنلاین؛ در سی و سومین پویش امید و افتخار شهرداری تهران امروز- سه شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱- مجموعه ورزشی شهید محمد مهرآیین و شش مجموعه دیگر با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمود خسروی وفا دبیر کمیته المپیک، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و جمعی از خانواده‌های شهدا در منطقه ۷ افتتاح شد. در ابتدای این مراسم زاکانی با اشاره به اهمیت توسعه امکانات ورزشی در پایتخت گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهرداری تهران فعالیت در عرصه‌های ورزشی هم در بعد همگانی و عمومی و هم در بعد قهرمانی است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری امروز امکانات بی نظیری همچون ۳۸ مجموعه ورزشی، ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی، ۶۱ استخر و ۵۲ سالن ورزشی دارد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ورزش در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وقتی از رهبر انقلاب خواستند توصیه‌ای به جوانان داشته باشد ایشان فرمودند تحصیل کنید، به سراغ تهذیب بروید و اهل ورزش باشید؛ زیرا سه ضلع بدن سالم، روح بزرگ و اندیشه فراخ می تواند ظرفیت های بزرگی در جوانان‌ ما فراهم آورد.

زاکانی افزود: بر همین اساس در شهرداری در تلاشیم با همکاری سازمان ورزش از نوجوانان تا کهنسالان به همه کسانی که دنبال فعالیت در این حیطه هستند خدمت بکنیم. مجموعه ای که امروز نیز افتتاح می‌شود دارای سالنی برای فعالیت جانبازان در رشته والیبال نشسته و بسکتبال است و سه سازه نیز برای ورزش اسکواش دارد. همچنین قرار است به زودی در این مجموعه سالنی برای ورزش های رزمی نیز در نظر گرفته شود دو استخر هم در بخش شمالی آن برای استفاده از آقایان و بانوان احداث گردد.

زاکانی در ادامه با اشاره به آمارهای موجود در رابطه با امکانات ورزشی پایتخت گفت: سرانه ورزش در تهران نسبت به ابتدای انقلاب رشد چشمگیری داشته است اما هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم. تلاش ما بر این است تا فاصله ها را کم کنیم به علاوه ما به دنبال این هستیم که از طریق مسابقات قهرمان شهر ورزش را مردمی کنیم و به متن جامعه بیاوریم.

وی افزود: در رویداد قهرمان شهر ۷۰۰ هزار نفر در هشت رشته بخش بانوان و ۸ رشته بخش آقایان با هم رقابت می کنند.

زاکانی پیرامون برنامه های شهرداری تهران در حوزه گسترش ورزش شهری هم گفت: در کنار توسعه و نوسازی سالن های ورزشی مساله بازسازی مجموعه های قدیمی را نیز مورد توجه قرار دادیم و تاکنون ۴۲ مجموعه را بازسازی کرده ایم. علاوه بر این فراتر از فعالیت‌های جسمی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز شهرداری تهران برنامه دارد و در همین رابطه اخیراً جشنواره‌ای با حضور ۶ هزار شرکت کننده برگزار شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط