1401/12/03-18:53
زاکانی در اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم»:

«من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری است/ افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در ۱۴۰۲

«من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری است/ افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در ۱۴۰۲

زاکانی با بیان اینکه طرح «من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی سازی مدیریت شهری بود، گفت: قرار است این طرح مبنای سایر کارهای ما در سال آینده شود. زیرا مجموعه مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت بخشی به خواست شهروندان است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ ظهر امروز -سوم اسفندماه ۱۴۰۱- مراسم اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مجید باقری معاون برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمد آخوندی عضو شورای شهر و جمعی از مسئولین و مدیران شهری در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم زاکانی گفت: انقلاب اسلامی سه ویژگی را کنار هم جمع کرد؛ نخست قابلیت اسلام, دوم قدرت مردم و سوم اهمیت رهبری در جامعه. در این میان تکیه گاه اصلی نظام اسلامی همواره مردم بوده است، مردمی که برای تحقق اهداف انقلاب همواره در صحنه حضور داشته اند و و در آینده نیز پای کار جمهوری اسلامی خواهند بود. ما نمونه آن را در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال دیدیم.

وی افزود: معجزه همراهی مردم هم در عصر پیروزی انقلاب جلوه گر شد و هم پس از آن در دفاع مقدس باعث به وجود آمدن توفیقات بسیار برای کشور ما شد. برای مثال اگر بسیج به عنوان گروهی برگرفته از مردم نبود، سرنوشت جنگ تحمیلی جور دیگری رقم می خورد.

صاحبان و تصمیم‌گیران اصلی کشور مردم هستند

زاکانی با اشاره به اهمیت بالای نظر مردم در میان مجموعه های مختلف مدیریت شهری فعلی تهران گفت: وقتی صحبت از مردم سالاری دینی می کنیم یعنی صاحبان و تصمیم‌گیران اصلی کشور مردم هستند و کار را باید به آنها سپرد.

شهردار تهران در همین رابطه پیرامون رویداد «من شهردارم» گفت: در تهران ۲هزارو ۸۰ پروژه داشتیم. این پروژه ها را به سمع و نظر مردم رساندیم تا از میان آنها شهروندان هزار و ۴۶۵ مورد را برگزیدند و ما نیز اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های منتخب مردم کنار گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: مجموعه مدیریت شهری در چند حوزه رویکرد مشارکتی خود را با مجموعه های مختلف تعریف کرده است، نخست در تلاشیم با همکاری مجموعه های مردمی و نهادهای دولتی قرارگاه هایی برای حل مشکلات پایتخت ایجاد کنیم. به طوری که در سال گذشته قرارگاه مسکن و اعتیاد نمونه های موفق این رویکرد مشارکتی بود. دوم برای پیداکردن راه حل مشکلات پایتخت به سراغ نخبگان رفتیم تا با استفاده از دانش و تجربه آنان طرحی برای مدیریت شهری تهران آماده کنیم. سومین و مهمترین بخش از رویکرد مشارکتی ما نیز مربوط می‌شود به استفاده از ظرفیت های مردمی که طرح من شهردارم گام نخست آن است.

شهردار پایتخت به آمار مشارکت شهروندان در این طرح پرداخت و گفت:حدود ۳۵۰ هزار نفر مشارکت داشتند و ۴۵۰ هزار فرم نیز توسط مردم پر شده است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در جلسه‌ای با آقایان باقری و بهرامی از معاونان شهرداری گفتم ما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در بخش ون و تاکسی جلسات مختلفی با شرکت‌های خودروسازی داشتیم و آنها نیز پیشنهاداتی پیش روی ماه گذاشته‌اند، اما بهتر است در سال آینده انتخاب اینکه چه خودرویی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود را بر عهده خود رانندگان بگذاریم و به جای آنکه ما برای آنها تصمیم بگیریم، خودشان در انتخاب نوع خودرویی که قرار است با آن کار کنند نظر بدهند.

توسعه پایانه های شهری مترو در سال آینده

شهردار تهران پیرامون اتفاقات مثبتی که قرار است به زودی در پایتخت رخ دهد نیز گفت: تا پایان امسال بخشی از ایستگاه های مترو به بهره برداری می رسد و انشالله در سال آینده نیز ۱۳ ایستگاه افتتاح می‌شود.ضمن اینکه پایانه های شهری مترو هم سال آینده ۵ برابر امسال شده و  توسعه پیدا می کند. همچنین صبح امروز جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و در رابطه با پیش نویس تفاهمی که قرار است بین دو دستگاه امضا شود صحبت کردیم. بر اساس تفاهم قرار است موتورهای برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه شود. موتور هایی که با قابلیت هوشمند خود امکان حرکت در مناطق ورود ممنوع و پیاده رو را ندارند و به محض حضور در این مناطق خود به خود خاموش می شوند.

زاکانی در پایان گفت: طرح من شهردارم نخستین گام در زمینه مردمی سازی مدیریت شهری بود و قرار است این طرح مبنای سایر کارهای ما در سال آینده شود. زیرا مجموعا مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت بخشی به خواست شهروندان است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط