1401/12/07-17:09
زاکانی در جمع خبرنگاران:

لیست ساختمان‌های ناایمن به زودی تقدیم ریاست شورا می‌شود/ از طریق مراجع قضایی پیگیریم

لیست ساختمان‌های ناایمن به زودی تقدیم ریاست شورا می‌شود/ از طریق مراجع قضایی پیگیریم

شهردار تهران با تاکید بر اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن را به زودی تقدیم ریاست محترم شورا خواهیم کرد، گفت: البته وزیر محترم کشور نیز رسماً اعلام کرد، اعلام این لیست‌ها التهابی را به التهابات فراوان کشور اضافه خواهد کرد.

زاکانی در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: بودجه سال آینده شهرداری ۷۵ هزار و و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ای و باقی مربوط به بخش تملک هزینه و دارایی است.

زاکانی بیان کرد: برای اولین بار امسال دولت حقوق شهرداری را طبق قانون پرداخت کرد.  امیدواریم این روند سال آتی نیز ادامه پیدا کند، بویژه در حوزه ارزش افزوده و جرایم رانندگی و سرفصل گمرک ۷۱۵ میلیارد تومان پرداخت شد. 

وی ادامه داد: در بودجه سال گذشته از محل انضباط مالی و خزانه واحد توانستیم عواید خوبی برای شهر تهران ایجاد بکنیم این روند در بودجه سال پیش رونیز استمرار خواهد پیدا کرد. همچنین ما سرفصل های درآمدی شهر تهران را استخراج و مانند سال قبل تکلیفی مافوق مصوبه شورا برای خودمان در نظر خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: سال گذشته نیز با وجود آنکه بودجه مصوب شورا حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود ما به دنبال تحقق بودجه‌ای به رقم ۸۳ هزار میلیاردتومان رفتیم، در دستیابی به این رقم قدرالسهم هر بخش از شهرداری مشخص شده بود. در جلسات هفتگی نیز روند تحقق رقم بودجه مورد بررسی مجموعه مدیریت شهری قرار میگرفت و در مجموع با تلاش مضاعف توانستیم بیش از مصوبه شورا و نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای بودجه ۱۴۰۱ ایجاد بکنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگر پیرامون سهم بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده گفت: عمده جهش اساسی بودجه در سال ۱۴۰۲ مرتبط با حوزه حمل و نقل عمومی می شود در همین رابطه با تصمیم اعضای شورا نیز ۸۶۰۰ میلیارد تومان بیش از پیشنهاد اولیه شهرداری به بودجه این بخش اضافه شد. علاوه بر این حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از بخش عمرانی به بودجه بخش حمل و نقل عمومی منتقل شده است تا در مجموع نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به قبل بر رقم بودجه این بخش افزوده شود.

زاکانی در ادامه پیرامون ساختمان های ناایمن موجود در شهر تهران گفت: لیست ساختمان های ناایمن در اختیار مهندس چمران رئیس شورای شهر قرار خواهد گرفت.هم چنین ۱۳۹ ساختمانی که از آنها به عنوان بناهای نا ایمن در شهر تهران یاد می شود تنها از نظر استانداردهای مرتبط با سازمان آتش نشانی مورد رصد و پایش قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه لیست ساختمان های ناایمن را به زودی تقدیم ریاست محترم شورا نیز خواهیم کرد، گفت: البته وزیر محترم کشور نیز رسماً اعلام کرد، اعلام این لیست‌ها التهابی را به التهابات فراوان کشور اضافه خواهد کرد.ضمن اینکه پایش ۱۶هزار ساختمان را با مؤلفه‌های گوناگون در دستور کار قرار دارد، بیش از ۱۰۰۰ ساختمان نیز تا این لحظه بازرسی شده اند.

زاکانی درباره ساختمان های ناایمن پایتخت توضیح داد: لیست ساختمان‌های ناایمن را در اختیار مرجع قضایی قرار دادیم. مسیری که از طریق دادگاه طی می‌کنیم، حتماً منجر به صدور احکام و رسیدن به نتیجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکنون با تشکیل ۲۲ تیم، رصد و پایش ساختمان هایی که احتمال می رود پر خطر باشند آغاز شده است و تا کنون نیز عملیات پایش هزار ساختمان به اتمام رسیده و گزارش آن در اختیار اعضای شورای شهر قرار می گیرد.

شهردار تهران پیرامون ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار که روز گذشته در آتش سوخت، گفت: این ساختمان جزو ۱۳۹ بنای ناایمن تهران نبود اما برای به کارگیری تمهیدات ایمنی بیشتر از سازمان آتش‌نشانی اخطار دریافت کرده بود.

زاکانی در رابطه با آینده این ساختمان نیز افزود: پس از وقوع حادثه با همکاری دستگاه قضایی طبقات ساختمان ۱۵۳ را مورد پایش قرار داده ایم و قرار شد کارشناسان نظرات خود را در رابطه با این ساختمان تا ظهر امروز بدهند. مطابق نظرات کارشناسی ارائه شده در رابطه با آینده این ساختمان تصمیم‌گیری خواهد شد اما برداشت ضمنی کارشناسان بر این موضوع تاکید دارد که در طبقه منفی دو این ساختمان سه ستون آسیب دیده است و سازه آن نیاز به بازسازی دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط