1401/12/09-22:52
زاکانی در صحن شورا:

صیانت از ۱۹ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری در سال جاری توسط مرکز حقوقی/ شورا معادله بودجه را برای ما حل کند

صیانت از ۱۹ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری در سال جاری توسط مرکز حقوقی/ شورا معادله بودجه را برای ما حل کند

شهردار تهران گفت: عملا مرکز حقوقی ما تا امروز ۱۱۰ میلیارد تومان برای پرونده‌ها هزینه کرده، ۳۷۰ میلیارد تومان محکوم شده و ۱۹ هزار میلیارد تومان نیز صیانت کرده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی ردیف بودجه دفتر شهردار تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه سال گذشته زیرمجموعه ۱۷ گانه دفتر شهردار ۶۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، اظهار کرد: امروز تعداد مراکز به ۱۸ مرکز رسیده و دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

شهردار تهران تأکید کرد: سازمان فاوا جایگاه جهانی دارد و نیازمند صیانت و تجهیزات است؛ قیمت ها در این حوزه چند برابر شده و این را حل کنید که چگونه مأموریت های ما اضافه شده و چند سرفصل افزایش یافته و بودجه فاوا کاهش یافته است؟ این برای ما غیرقابل حل است.

زاکانی با اشاره به وضعیت سازمان فناوری های نوین، خاطرنشان کرد: ما سازمان فناوری های نوین نداشتیم و وزارت کشور گفت که به ما در خصوص این سازمان بد توضیح داده شده و قرار شد به سازمان امور استخدامی نامه ارسال و تشکیل سازمان تایید شود.

وی افزود: عملاً مرکز حقوقی ما تا امروز ۱۱۰ میلیارد تومان برای پرونده ها هزینه کرده، ۳۷۰ میلیارد تومان محکوم شده و ۱۹ هزار میلیارد تومان نیز صیانت کرده است؛ سال آینده هزینه ها ارزان تر می شود که ۹۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است؟ با چنین روندی چه ضربه ای به شهر خواهد خورد؟

شهردار تهران گفت: به ما ابلاغ شده که صیانت سخت افزاری و نرم افزاری صورت بگیرد که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این موضوع امسال به ما تحمیل می شود. سوال ما این است که هزینه آن را از کجا تأمین کنیم؟

وی ادامه داد: مرکز پایش طرح جامع را می سنجد و انحرافات را تذکر می دهند که قرار است زیر مجموعه ما تشکیل شود و به امکان نیاز دارد؛ فلذا خواهش می کنم شورا معادله بودجه را برای ما حل کند.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز گفت: واقعیت این است که بودجه ۱۸ مجموعه زیر نظر دفتر شهردار دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بوده اما به دلیل اینکه می خواستند بودجه حمل و نقل و ترافیک اضافه کنند، از حوزه دفتر شهردار کم شد.

وی با بیان اینکه همه بخش های شهرداری تهران را بدون استثنا اضافه کردیم اما در حوزه شهردار، بودجه را ۲۰ درصد کاهش دادیم، تصریح کرد: مرکز حقوقی ۱۹ هزار میلیارد تومان از حقوق شهرداری تهران را با ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه صیانت کرده و حالا بودجه به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است. در شرایط امروز دلار و افزایش تجهیزات کامپیوتری، پیش بینی بودجه برای فاوا، منطقی نیست. کاهش در حوزه تهران هوشمند، فاوا و مرکز حقوقی غیرقابل اصلاح است و با اصلاح ردیف ها نیز ممکن نخواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط