1401/12/10-00:33
مدیرعامل سازمان آتش نشانی در همایش شهرداران و نواحی شهرداری و سازمان آتش نشانی تهران:

بی توجهی به ایمنی، منشا همه حوادث و آتش سوزی ها است

بی توجهی به ایمنی، منشا همه حوادث و آتش سوزی ها است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن عرض تسلیت و ابراز اندوه و ناراحتی در شهادت آتش نشان فداکار "رضا دارابی" بی توجهی به ایمنی را منشا همه حوادث و آتش سوزی ها خواند و بر رفع هر چه سریع تر ناایمنی در اماکن و ساختمان های پر خطر تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به رشادت و ایثار شهید رضا دارابی در مهار آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار تصریح کرد: ما اکنون اندوهگین از دست دادن شهید دارابی به دلیل ثروت اندوزی برخی از سودجویان هستیم، ما محکومیم که به فکر خودمان باشیم.

وی افزود: اگر این حادثه در سال ۱۳۶۰ رخ می داد نهایتاً در حدود دو ساعت مهار و خاموش می شد. در آن زمان این حجم از تولیدات و لوازم در شهر وجود نداشت. ما وارث بخشی از مسائل در گذشته هستیم.

محمدی با اشاره به افزایش تردد شهروندان به بازار در ایام پایانی سال خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک میلیون نفر برای کسب روزی و خرید به محدوده بازار تهران رفت و آمد دارند و این در حالی است که در شب عید این میزان به ۴ یا ۵ میلیون نفر می رسید و این موضوع جای نگرانی دارد.

وی بیان کرد: در دهه ۸۰ اگر یک ساختمان مسکونی آتش می گرفت ۵۰ میلیون تومان خسارت بر می داشت ولی در حال حاضر حدود یک میلیارد تومان خسارت در بر دارد.

وی افزود: موضوع ایمنی در شهر، مغفول مانده است و هنگام خرید یک واحد مسکونی مردم به همه چیز توجه می کنند جز ایمنی ساختمان! و ما باید هر چه سریع تر ایمنی و آموزش را نهادینه کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به آمادگی این سازمان برای آموزش همگانی خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی را باید از ساختمان های شهرداری مناطق آغاز کنید و شهرداران نواحی نیز آموزش های ایمنی را فرا بگیرند و انتظار می دهد زمانی که حادثه ای رخ می دهد شهردار منطقه و ناحیه در محل حضور پیدا کند و به یاری آتش نشانی بیاید.

وی گفت: شب چهارشنبه پایان سال نزدیک است و باید راهکارهای ایمنی برای کاهش حوادث با همکاری شهرداران مناطق و نواحی اتخاذ شود تا هماهنگی هایی نظیر خالی کردن سطل های مکانیزه در چند نوبت، جمع آوری زباله ها و نخاله های قابل اشتعال و... در سطح شهر صورت گیرد تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

محمدی تاکید کرد: ما در سازمان آتش نشانی تهران از نیروهای غیرشیفت کمک خواهیم گرفت تا با حدود ۴ هزار نیروی عملیاتی در این شب آماده خدمت رسانی به شهروندان باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط