1401/12/12-12:16
در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری؛

نهال یاد شهدای منطقه ۶ در خاک بوستان لاله غرس شد

نهال یاد شهدای منطقه ۶ در خاک بوستان لاله غرس شد

شهرداری منطقه شش طی مراسمی با حضور خانواده معظم شهدا، مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه شش و جمعی از مدیران ارشد شهری در قدیمی ترین بوستان تهران به یاد شهدای این منطقه نهال غرس کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، پیرهادی در جریان این مراسم گفت: کاشت درخت و نگه داری از درختان موجود وظیفه و امر ضروری است که باید همگی به عنوان شهروند به آن توجه خاص داشته باشیم و علاوه بر توسعه این فضاها در حفاظت از سرانه سبز موجود اهتمام ویژه تری داشته باشیم.

عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از شهردار منطقه برای انجام این کار ارزشمند در یکی از قدیمی ترین بوستان های پایتخت ابراز امیدواری کرد که با ایجاد تغییراتی در حوزه طراحی فضای سبز و خروج از یکنواختی طراحی در شهر تهران بتوانیم شادابی و طراوت را در شهر توسعه دهیم.

رضا محمدی شهردار منطقه در جریان این مراسم گفت: در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ و گسترش فضای سبز، به نشانه و یادبودی از شهدا و اجرایی نمودن این سنت ارزشمند دینی و ملی، نهال که نشانی از ایستادگی و سرافرازی است به نام و یاد شهدای سطح منطقه در قدیمی ترین بوستان تهران کاشته شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه از اوایل اسفند ماه کاشت ۳۵۰۰ هزار درخت در دستور کار منطقه قرار گرفته است اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار نهال در سطح بوستان ها و فضاهای شهری سطح منطقه کاشته یا در حال کاشت است و ۱۵۰۰ نهال دیگر به خانواده ها و ساکنین منطقه اهدا می شود که شهروندان می توانند با اعلام علاقمندی نهال را دریافت کنند.

استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک غرب در آبیاری فضای سبز منطقه ۶

رضا محمدی با تاکید مجدد به اهمیت توسعه سرانه های فضای سبز و تاثیر آن در دستیابی به هوای پاک گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز است و همه باید به نوعی در توسعه سرانه فضای سبز گام برداریم و در این میان نیز به ضرورت حفظ منابع آبی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه داد: با توجه به حساسیت مضاعف و بی سابقه که امسال در مصرف آب وجود داشت طرح هایی با اولویت مدیریت مصرف آب در فضاهای شهری در دستور کار قرار دادیم که انشاالله در سال آینده برای آبیاری و نگهداشت فضای سبز از پساب تصفیه خانه شهرک غرب استفاده خواهد شد و عملیات لوله گذاری بیش از سه کیلومتر در حال اتمام است و بزودی این شبکه راه اندازی خواهد شد.

برپایه این گزارش با همراهی جمعی از خانواده معزز شهدا ۳۰ نهال مزین به نام شهدا به شکل نمادین در بوستان لاله غرس شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط