1401/12/20-17:05

۲۴۰۰ میلیارد تومان، هدیه مدیریت شهرى به شهروندان تهران در هفته پایانى سال ۱۴۰۱

۲۴۰۰ میلیارد تومان، هدیه مدیریت شهرى به شهروندان تهران در هفته پایانى سال ۱۴۰۱

به موجب افتتاح ۵ ایستگاه و یک ورودى جدید در شبکه مترو تهران، گشایش‌هاى قابل توجهى در روند سرویس‌دهى خطوط ۶ و ۷ به شهروندان پایتخت صورت خواهد پذیرفت؛ این رویدادهاى حمل و نقلى، همگى در هفته پایانى اسفند ماه سال جارى رخ خواهد داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) «مهندس محسن هرمزى» مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: با تلاش‌هاى خانواده بزرگ مترو تهران و حمایت‌هاى ارکان مدیریت شهرى از روند تکمیل هر چه سریعتر ایستگاه‌هاى باقى‌مانده شبکه مترو، در ۶ ماهه دوم امسال سرعت عملیات اجرایى پروژه‌هاى ساخت و سازى شرکت مترو افزایش یافت و امروز مفتخریم که خبر بهره‌بردارى از ۵ ایستگاه و یک ورودى جدید در خطوط ۶ و ۷ شبکه راه‌آهن ریلى زیرزمینى را رسماً به مردم صبور و لایق تهران اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با بیان لزوم تامین به موقع منابع مالى براى سرعت گرفتن روند کنونى رفع نواقص شبکه مترو افزود: براى افتتاح همین ۵ ایستگاه و یک ورودى جدید، مبلغى بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌هاى امور ساختمانى و تجهیزاتى هزینه شده که البته تامین آن در شرایط اقتصادى کنونى کار آسانى نبوده است. برنامه ما براى سال آینده، افتتاح حداکثرى ایستگاه‌هاى باقى‌مانده خطوط ۶ و ۷ و همچنین رفع نواقص ایستگاه‌هاى در حال بهره‌بردارى است که این مهم با تزریق به هنگام منابع مالى، شدنى است و حتى مى‌توان شاهد افتتاح ۱۳ ایستگاه دیگر طى سال ۱۴۰۲ باشیم. خوشبختانه تمام ارکان مدیریت شهرى به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومى انبوه‌بر واقف هستند و رویکرد بودجه‌اى شهردارى تهران براى سال ۱۴۰۲ هم گویاى همین مسأله است. در واقع سال آینده مى‌تواند سالى پر از اخبار مسرت بخش براى شهروندان پایتخت بوده و دسترسى مراجعان مترو به ایستگاه‌هاى این شبکه را به مراتب تسهیل سازد.

گفتنى است طبق برنامه‌ریزى‌هاى صورت گرفته، در هفته پایانى سال جارى، ایستگاه‌هاى میدان شهداى هفتم تیر (تقاطعى با خط یک)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (تقاطعى با خط ۳)، بوستان لاله و خیابان کارگر همگى در خط ۶ به همراه ایستگاه شهید دادمان و ورودى سوم ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ افتتاح خواهند شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط