1401/12/22-10:37
رضا محمدی تشریح کرد؛

شش پروژه شاخص حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه شش در سال ۱۴۰۱

شش پروژه شاخص حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه شش در سال ۱۴۰۱

شهردار منطقه شش در گزارش عملکرد ۳۵۰ روز حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه از اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات ترافیکی و تقویت میزان ایمنی تردد سطح منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش؛ رضا محمدی شهردار منطقه در تشریح مهمترین اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: یکی از دغدغه ها و اولویت های کاری منطقه، کاهش بار ترافیکی، متعاقب آن آلایندگی و ایجاد بستر شهری مناسب برای تردد شهروندان منطقه بود.

شهردار منطقه با اعلام اینکه پس از ۵ سال توقف در مراحل ساخت خط شش مترو بخش میانی این خط آماده بهره برداری می شود افزود: با مشارکت شهرداری منطقه شش و شرکت بهره برداری مترو تهران توانستیم با فعال سازی مجدد کارگاه ها، بخش میانی خط ۶ را تکمیل کنیم و تست گرم نیمه میانی این خط دوشنبه ۱۹ دی ماه انجام شد.

تامین فضای پارک برای بیش از ۵ هزار خودرو

محمدی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات اصلی موجود در سطح منطقه مشکل کمبود فضای پارک خودرو بود، ما به طرح های خوبی در راستای رفع این معضل رسیدیم، ساخت پارکینگ نیازمند تامین زمین بود ولی در هیچ نقطه‌ای از منطقه ۶ زمین لازم برای این امر را وجود ندارد، از همین رو با انعقاد تفاهم نامه‌های چند جانبه به دنبال حل این مشکل هستیم. اکنون یک تفاهم نامه با بیمارستان شریعتی و یک تفاهم نامه با بیمارستان امام خمینی(ره) به امضا رسانده ایم.

وی ادامه داد: در گام اول توانستیم با راه اندازی مجدد پارکینگ طبقاتی ولیعصر (عج) در محله وصال، الماس، نوروز و ...ظرفیت پارکینگ دو هزار خودرویی را ایجاد و خوشبختانه نیز با راهکارهای خلاقانه ای که در منطقه پیش بینی شده است، ظرفیتی برای پارک بیش از ۵۰۰۰ خودرو فراهم خواهد شد.

احداث اولین جایگاه‌ سوخت کوچک مقیاس در شهرک والفجر

محمدی با اشاره به شروع عملیات احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس افزود: مشکل صف های طولانی در معابر منتهی به جایگاه های سوخت که گاها ترافیک برخی معابر را تشدید می کرد نیز مورد توجه قرار گرفت و احداث جایگاه کوچک در دستورکار قرار گرفت و انشالله اولین جایگاه سوخت کوچک مقیاس در شهرک والفجر منطقه احداث خواهد شد.

ایمن سازی و آرام سازی جریان ترافیکی سطح منطقه

شهردار منطقه با بیان اینکه افزایش و تقویت سطح ایمنی شهروندان در معابر ضروری است گفت: ایمن سازی و آرام سازی جریان ترافیک به جهت کاهش تصادفات و صدمات در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک منطقه با بهسازی و زیرسازی معابر با جدیت دنبال شد که اجرای عملیات خط کشی محوری مطابق با اصول استاندارد به میزان ۲۲ کیلومتر در ۱۱ ماهه امسال در خیابان های ولیعصر، انقلاب، کارگر، فاطمی، کریم خان، اسدآبادی و... در همین راستا اجرایی شد.

اصلاح هندسی بیش از ۳ هزار متر مربعی معابر منطقه

محمدی گفت: خط کشی و آشکارسازی سرعتکاه و ایمن سازی آنها با فلش و علائم ترافیکی به تعداد ۲۹۹ مورد، خط کشی ۴۰۰ متر طول کانال عابر پیاده در تقاطع ها و نقاط مختلف منطقه، انجام بیش از ۲۶۶۰ متر مربع بلوک عابر پیاده و همچنین ۳۲۸۰ متر مربع اصلاح هندسی به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و ۲۵۰۰ متر اجرای جدول جدا کننده مسیر حرکتی و سایل نقلیه انجام پذیرفته است. 

نگهداشت شهر در امور ترافیکی به صورت مستمر ادامه دارد

وی با اشاره به موضوعات مربوط به نگهداشت ترافیکی در سطح منطقه اذغان داشت: نگهداشت ۲ پایانه اتوبوسرانی،۳۷ سرپناه ایستگاه اتوبوس بی آرتی (تندرو)، ۲۲۴ سرپناه ایستگاه اتوبوس معمولی (فیدر )، ۱۵ سرپناه ایستگاه تاکسی  با انجام اقداماتی همچون ترمیم و اصلاح روشنایی سرپناه، مرمت سازه سرپناه، نصب بنر و پلکسی، نصب شیشه، رنگ آمیزی، نظافت و شستشو و ...بخشی از اقدامات در حوزه نگهداشت ترافیکی منطقه است.

شهردار منطقه در پایان خاطر نشان کرد: نصب و نگهداری انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی، انتظامی، اطلاعاتی، خطرنما و هشداری به تعداد ۹۷۰ عدد، مرمت و تعویض تابلو به تعداد ۱۱۷۰، نصب و مرمت استوانه، بشکه ایمنی و کاشین تانک به تعداد ۲۵۵۰، نصب ۵۰ مورد ویلچررو و یو (u) از اقدامات صورت گرفته راستای مناسب سازی سطح معابرمنطقه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط