1401/12/22-18:27

آغاز عملیات باندینگ تنه درختان در منطقه ۶

آغاز عملیات باندینگ تنه درختان در منطقه ۶

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ از آغاز عملیات باندینگ و کوددهی درختان در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، فرزاد هنرور با اشاره به طرح باندینگ و نگهداری درختان گفت: فضاها و پهنه‌های سبز شهری یکی از مهمترین عناصر در لطافت و پاکی هوا و تصفیه کننده مناسبی برای آلاینده‌های مختلف کلانشهر تهران است، از این رو رسیدگی به درختان و فضاهای سبز شهری از اولویت‌های مدیریت شهری به حساب می‌آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۶ با اشاره به جزییات این عملیات گفت: رنگ سفید روی تنه درختان، ترکیبی از آفت کش ها و رنگ های مجاز میباشد. در مدیریت تلفیقی افات (Ipm) در فضاهای سبز شهری، جمعیت آفات را با استفاده از اقدامات مختلف مکانیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و... در سطح آستانه خسارت زایی کنترل می نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ،حفاظت درختان در مقابل تنش های حرارتی و کنترل عوامل خسارت زا، کنترل بیماری و پیشگیری از شیوع آن ها در سال آینده خواهد بود دراین راستا درختان رو به زوال و کهنسال در الویت برنامه کاری قرار گرفته و بصورت ویژه تیمار میگردند.

هنرور خاطرنشان کرد: این عملیات با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه با استفاده از ترکیبات کم خطر بر اساس استانداردهای زیست محیطی در نواحی شش گانه، بوستان ها و خیابان حضرت ولیعصر(عج) در حال اجرا می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط