1402/01/16-14:10

پاسخ عملی شركت مترو به يک درخواست دانشجويی

پاسخ عملی شركت مترو به يک درخواست دانشجويی

توسعه شبكه مترو تهران در اقصي‌نقاط پايتخت و دسترسی آسان شهروندان به ايستگاه‌های اين شبكه، يكی از درخواست‌های اصلي مردم از مديريت شهری بوده و البته اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه مديران ارشد شهرداری نيز آن را در اولويت برنامه‌های عمرانی– خدماتی خود قرار داده‌اند؛ كما اينكه رويكرد بودجه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نيز گواهی صادق بر رفع اين دغدغه عمومی است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط ‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) چندی پيش يكی از دانشجويان پرديس فنی–مهندسی شهيد عباسپور(دانشگاه شهيد بهشتی)، به نمايندگی از جمع چند هزار نفری دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع)، پرديس فنی-مهندسی شهيد عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، طی نامه‌ای از شهردار تهران درخواست تسريع در عمليات اجرايی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو داشتند. در نامه ارسالی به دبيرخانه مركزی اداره كل حوزه شهردار تهران، چنين عنوان شده بود كه اين مراكز دانشجويی همگی در محله حكيميه واقع هستند اما نزديكترين ايستگاه مترو به آن محدوده، ايستگاه فرهنگسرا است كه تا دانشگاه امام حسين(ع) ۸ كيلومتر و تا دو دانشگاه ديگر ۵ كيلومتر فاصله دارد. باتوجه به مراجعه مستمر دانشجويان به دانشگاه‌های ياد شده و همچنين نرخ هزينه‌های حمل و نقل شخصی، اين قشر از محصلين تحصيلات تكميلي درخواست پاسخ عملی مديريت شهری به انتظار مطرح شده را داشتند كه خوشبختانه با كوتاهترين فاصله زمانی ممكن از طرح موضوع مذكور، تفاهمنامه‌ای جهت آغاز عمليات اجرايی فاز دوم پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو، بين شهرداری تهران و بنياد مسكن انقلاب اسلامی منعقد شد. طی اين تفاهمنامه، پروژه توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهيد سليمانی و شهيد باقری تا محدوده دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و پرديس فنی–مهندسی شهيد عباسپور، در مسيری به طول ۶ كيلومتر و با ۶ ايستگاه در دستور كار قرار گرفت.

گفتنی است عمليات اجرايی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ايستگاه شهيد كلاهدوز در منتهي‌اليه شرقی اين خط تا تقاطع بزرگراه‌های شهيد سليمانی و شهيد باقری به طول تقريبی ۵ كيلومتر و با ۴ ايستگاه، از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

به اين ترتيب و با تامين به موقع منابع مالی، انتظار می رود طبق برنامه زمان‌بندی، جمعيت ساكن محدوده شمال شرق تهران و نيز دانشجويان پرتعداد دانشگاه‌های اين منطقه، از ۱۰ ايستگاه پروژه توسعه شرقی خط ۴ بهره‌مند شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط