1402/01/16-23:16
زاکانی در آیین تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و صمت:

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری و صمت به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت هستیم/ ایجاد الگوی جدید حمل‌ونقل در شهر

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری و صمت به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت هستیم/ ایجاد الگوی جدید حمل‌ونقل در شهر

شهردار تهران گفت: در شهر تهران علاوه براینکه با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم، از استانداردها نیز عقبیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲- مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم زاکانی گفت: ما به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران هستیم. اکنون ۷۵ درصد رفت‌وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می‌پذیرد و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری ۲۵ درصد است.

شهردار تهران افزود: در شهر تهران با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم و از استانداردها نیز عقبیم. به عنوان مثال مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.

زاکانی افزود: در بخش تراموا نیز به دنبال ایجاد الگویی جدید از حمل‌ونقل هستیم. همچنین با هدف ساخت ناوگانی پاک و غیرآلاینده در جهت توسعه و نوسازی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت‌های پایتخت اقدام خواهیم کرد.

زاکانی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه قرار است بحث نوسازی جدی و گسترده وسایل حمل و نقل عمومی انجام و از طریق اصلاح نرم در خصوص افزایش خطوط، تغییر چارچوب‌های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش میزان ناوگان اقدام شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار داده‌ایم، افزود: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می‌کند تا ۴۵ درصد بودجه شهر تهران در این زمینه درنظر گرفته شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت، هم هدف شهرداری حرکت به سمت موجودیت پاک و غیرآلاینده است، تصریح کرد: امیدواریم در این حوزه‌ها کار را به‌بهترین شکل پیش ببریم. مطمئنا این همکاری‌ها میان شهرداری و وزارت صمت، یک بازخورد مناسب برای شهروندان عزیز تهران و الگوی جدید تفاهم‌نامه بین دستگاه‌ها خواهد بود.

نظرات

captcha
  • جمال 6 اردیبهشت

    واقعاً نمیتونین سیستم حمل و نقل درون شهری خصوصاً خطوط بی آر تی در شهر تهران رو ساماندهی کنین که مردم هر روز اینهمه ناسزا علیه جمهوری اسلامی نگن؟ والا مردم نجیب و صبور و کم توقعی داریم که باید قدرشون رو بدونین و الا...

اخبار مرتبط