1402/01/22-17:55
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد؛

رفع مشکلات ثبت و صدور اسناد مالکیت پلاک های واقع در بافت های فرسوده شهر تهران تسریع می شود

رفع مشکلات ثبت و صدور اسناد مالکیت پلاک های واقع در بافت های فرسوده شهر تهران تسریع می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه کارگروه ثبتی مالکیتی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با بیان این که ۴۰ هزار پلاک در بافت های فرسوده به دلیل مشکلات عدیده ثبتی- مالکیتی قابلیت نوسازی ندارند، خواستار پیگیری رفع موانع ثبتی پلاک های مذکور شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت در جلسه ای که با حضور حیدرنژاد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران و جمعی از معاونان و مدیران مربوطه برگزار شد، با اشاره به این که بافت فرسوده ۷% مساحت شهر تهران را دربرگرفته و ۱۷% جمعیت پایتخت در آن ساکن هستند، متذکر شد: در این مساحت ۲۷۸ هزار پلاک واقع شده که ۱۲۲ هزار پلاک از آن تاکنون نوسازی شده و ۱۵۶ هزار پلاک باقی مانده است و نکته اینجاست که از این تعداد ۴۰ هزار پلاک به دلیل مسائل و مشکلات عدیده ثبتی- مالکیتی، قابلیت نوسازی ندارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که سه موضوع بافت های فرسوده، آلوگی هوا و ترافیک از اصلی ترین معضلات و چالش های شهر تهران هستند که رفع آنها مورد تأکید قرار گرفته، تصریح کرد: موضوع بافت های فرسوده مشکلی است که اگر رفع نشود، در صورت وقوع زلزله می تواند یک شبه کشور را دچار بحران کند.

هدایت یکی از موانع نوسازی بافت های فرسوده را حذف مشوق های نوسازی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در دی ماه سال گذشته توانستیم دوباره بسته های تشویقی نوسازی را به بافت های فرسوده برگردانیم و با اعطاء تراکم تشویقی، وام، تسهیلات و... فرآیند نوسازی در بافت های فرسوده را تسریع کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که نوسازی پلاک های دارای مشکلات ثبتی خارج از اختیارات شهرداری است، متذکر شد: ۴۰ هزار پلاک در بافت های فرسوده به دلیل مشکلات متعدد ثبتی(املاک مجهول المالک، مغایرت ابعاد و مساحت، عرصه های اوقافی، سندهای مشاعی و...) قابلیت نوسازی ندارند و تا سند مالکیت نداشته باشند نمی توانند پروانه بگیرند و وارد فرآیند نوسازی شوند.

به گفته هدایت ۶۰۰۰ پلاک واقع در بافت های فرسوده نیز در محدوده حرایم واقع شده اند که آنها نیز قادر به نوسازی نیستند و ضروری است تعیین و تکلیف شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام آمادگی کرد که با استفاده از تمام ظرفیت های موجود نرم افزاری، سخت افزاری، نیروی انسانی، تجهیزات و... آمادگی هر گونه کمک و همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک استان را به منظور رسیدگی و رفع مشکلات ثبتی ۴۰ هزار پلاک ذکر شده را دارد.شایان ذکر است در این جلسه گزارشی از اقدامات ثبت اسناد مناطق در خصوص رفع مشکلات ثبت اسنادی پلاک های واقع در بافت های فرسوده ارائه شد و در ادامه از عملکرد ارزنده جمعی از مدیران ثبت اسناد مناطق تقدیر به عمل آورده شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط