1402/01/27-01:18

پست برق جنوبی خط ۶ مترو راه اندازی می شود

پست برق جنوبی خط ۶ مترو راه اندازی می شود

وقتی صحبت از بهبود راندمان و سطح عملكرد شبكه خطوط مترو پايتخت به ميان می‌آيد، بايد توجه داشت كه افزايش مسيرهای تونلی و ايستگاه‌های اين شبكه مستلزم تامين تجهيزات پشتيبان و همچنين ناوگان حمل و نقلی متناسب با امكانات جديد است تا مشكلی در برآيند سرويس‌دهی و خدمات خطوط مختلف پيش نيايد؛ يكی از اين تجهيزات ضروری، پست‌های برق مستقل برای هر خط می‌باشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "علی مزينانی" مجری خط ۶ مترو در ارتباط با تامين نيروی برق لازم براي ناوگان حمل و نقلی و همچنين ايستگاه‌های اين خط می‌گويد: به دنبال افتتاح همزمان ۴ ايستگاه جديد و افزايش ۱۰ كيلومتری مسير در حال بهره‌برداری خط ۶ كه اواخر سال گذشته رخ داد، قاعدتاً لازم است تا منابع تامين نيروي برق اين خط تقويت شده و افزايش يابند. به همين منظور و با پيگيری‌های صورت گرفته، بزودی پست برق جنوبی خط ۶ موسوم به پست كيانشهر، راه‌اندازی خواهد‌شد. البته برای اين خط ۳ پست برق ۶۳ كيلوولت در نظر گرفته شده كه در محدوده‌های كيانشهر، خيابان سرباز و خيابان آيت ا... كاشانی واقع شده‌اند و در آينده نزديك، ۲ پست برق ديگر نيز به مدار اضافه خواهند شد.

مجری خط ۶ مترو در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از حدود ۶۴ درصد مسير و ايستگاه‌های اين خط تا به امروز افزود: احداث ساختمان پست، محوطه سازی پيرامونی و ايجاد ديوارهای حائل، تامين تجهيزات استاندارد مانند GIS، ترانسفورماتورها، تاسيسات مخابراتی و كنترل پست برق فشار قوی، تغذيه كننده‌ها يا همان فيدرها و همچنين مدارهای انتقال انرژی الكتريكی از جمله مهمترين مواردی هستند كه بايد در فرآيند ساخت يك پست برق ايجاد شوند و اين امور در مورد پست برق جنوبی خط ۶ همگی به انجام رسيده‌اند.

مزينانی در پايان گفت: برای احداث پست برق جنوبی خط ۶ بيش از ۳۳۰۰ متر حفاری صورت گرفته است تا جريان برق از پست برق مشيريه(متعلق به اداره برق منطقه ای تهران) و از طريق كابل دفني به پست برق اختصاصی كيانشهر(متعلق به شركت مترو تهران) انتقال يابد. ضمن اينكه حدود ۲۰ كيلومتر كابل‌كشی نيز انجام پذيرفته تا خط ۶ مترو از يك منبع تغذيه نيروی برق مطمئن برخوردار شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط