1402/01/30-17:33
زاکانی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر:

آنچه برای ما مهم است منافع مردم است/ استقبال از نقطه‌نظرات اهالی هنر

آنچه برای ما مهم است منافع مردم است/ استقبال از نقطه‌نظرات اهالی هنر

شهردار تهران با اهالی فرهنگ و هنر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲؛ نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با اهالی فرهنگ و هنر، تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی برگزار شد و مباحث مرتبط با مدیریت شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار پایتخت در این نشست با اشاره به فعالیت یک سال و هفت ماه شهرداری در دوره جدید گفت: ما مسیری را طی کردیم که ویژگی‌های پایه‌گذاری شده در حال رسیدن به نتیجه است.

وی با بیان اینکه ما اصولی را در سطح شهر تهران ترسیم کردیم، یادآور شد: یکی از این اصول این بود که تهران را به صورت مشارکتی اداره کنیم و امکانی ایجاد شود که از دریای بی‌کران امکانات برای باز شدن گره های پایتخت بهره بگیریم و این مشارکت ها در آینده پررنگتر خواهد شد.

آنچه برای ما مهم است منافع مردم است

زاکانی با تأکید بر اینکه مسئولیت ما به گونه ای است که آنچه به ما ارتباط دارد کار کنیم و پاسخگو باشیم، تصریح کرد: آنچه که مهم است منافع مردم است و ما در این مسیر اقدامات مشارکتی را مورد توجه قرار دادیم.

شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که اثر اقدامات مبتنی بر خدمت باشد و منت بکشیم که خدمت کنیم و این روحیه را در شهردرای حاکم کنیم و هرجا اقتضای شهر وجود دارد به سمت نیاز مردم هدف گذاری شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این بودیم که شهر منشأ تغییر و تحول باشد، گفت: تهران اقتضای الگو شدن را دارد و اتفاقاً اگر افقی تعریف شود که رقابتی در هرم اجتماعی بر محور نخبگان باشد، انرژی بر روی ساختن صرف می شود نه تعارضات.

برخلاف گفته مدیران شهری که «پول نیست کار کنیم» ثابت کردیم پول هست و می‌شود کار کرد

زاکانی تأکید کرد: برنامه ما این بود که در حوزه خدمت، تمام پروژه‌های شهر را فعال کنیم؛ چراکه شهر در دو سال و نیم قبل از آغاز فعالیت مدیریت شهری ششم در تنش مالی بود و مدیریت شهری سابق بیان می کرد که پول ندارند کار کنند اما مسیری را دنبال کردیم که از تلاطم در طول یک هفته عبور کرده و به ثبات مالی دست یافتیم.

وی با تأکید بر اینکه ما خودمان دنبال نخبگان دانشگاه ها می رویم، خاطرنشان کرد: این جنبه باید برای اهالی هنر نیز رقم بخورد؛ تهران علاوه بر مشکلات صدها برابر فرصت دارد و هیچ بن بستی در این شهر نیست. تهران به پول سال قبل ۵۰۷ هزار میلیارد تومان و به پول امسال ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل نیاز دارد و ما در همین راستا کار ۲۰ سال را در افق ۶ ساله در نظر گرفته ایم و همین اتفاق می تواند در حوزه هنر روی دهد.

برگزاری ۵۲ رویداد فرهنگی ورزشی هنری

زاکانی همچنین گفت: می توان با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی و مسیر مبتنی بر رقابت سازنده برای تغییر شهر قدم برداشت که در همین راستا ۵۲ رویداد را به تعداد ۵۲ هفته دنبال می کنیم. سال قبل تجربه چهار رویداد را داشتیم. در همین مسیر استعدادیابی و به دنبال آن سرمایه گذاری برای این استعدادیابی در محلات را دنبال کرده‌ایم.

شهردار تهران افزود: عبور بی تفاوت از نیازهای گذشته ما را به اینجا رسانده است و سوء استفاده دیگران از گسل هایی که ما خود ایجاد می کنیم؛ لذا امروز فرصتی تاریخی است که برای از بین بردن گسل ها گام برداریم.

جامعه هنری می‌توانند با نقد دلسوزانه‌شان به اداره بهتر شهر کمک کنند

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران ظرفیت های فوق العاده بالایی دارد، اظهار کرد: می توان هزاران کار در شهر تعریف کرد که افق ترسیم شده برای آینده و امید جوانان را احیا کند؛ لذا می توانیم اقدامات مشارکتی انجام دهیم و از سویی دیگر جامعه هنر نیز آنچه را به ما برمی گردد، مورد نقد قرار دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی در اتاق های بسته طرح هایی را ارائه کردند که نمی دانستند شهر به خاک سیاه کشیده می‌شود، گفت: این افتخاری است که جمهوری اسلامی را عیناً با ارزش هایی تطبیق دهیم که کاملاً شدنی است؛ البته به شرطی که به فکر جوانان، دین، آینده و مردم باشیم.

به رغم تمام مشکلات شهر ظرفیت‌های تهران همچون طلاست

وی با اعلام اینکه مردم ما اندک خدمات را می بینند و می توانند پاسخ خود را با مشارکت و حمایت بدهند، خاطرنشان کرد: ما مشکلاتی داریم؛ از آن جمله می توان به ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی اشاره کرد که هر روز بیشتر می شود و این فشاری روی شهرداری است؛ ما مطالبات سال ۸۹ پیمانکاران را به میزان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال قبل تسویه کردیم و ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی نیز تسویه شد اما با وجود این فشارها، ظرفیت های شهر تهران همچون طلاست.

شهردار تهران با اشاره به اجرای برنامه روزه اولی ها در باغ کتاب و مشارکت ۳۰ هزار نفر در این برنامه، اعلام کرد: در کنار این رویداد، جشنواره اقوام نیز در دریاچه خلیج فارس برگزار شد که مورد استقبال بالای مردم قرار گرفت.

گفتنی است، هنرمندان در این نشست به بیان دغدغه‌های خود از جمله لزوم تشکیل پاتوق‌های فرهنگی با همکاری شهرداری، ضرورت احداث میدان هنر در تهران به تبعیت از شهرهای مختلف دنیا، تخصیص فضایی به کانون تهیه‌کنندگان و افزایش همکاری شهرداری با هنرمندان برای توسعه فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط