1402/02/08-16:58

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت معابر شهری منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت معابر شهری منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱

شهردار منطقه ۱۳، به مناسبت "روز ایمنی حمل و نقل" اقدامات سال ۱۴۰۱ منطقه ۱۳ را تشریح و ایمن سازی شبکه معابر، آشکارسازی گذرگاه ها و علایم ترافیکی، اصلاحات هندسی و آرام سازی شبکه معابر را علت اصلی کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در معابر محدوده شهری این منطقه عنوان کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمدهادی علی‌احمدی افزود: در سال گذشته این منطقه ایمن سازی معابر و خیابان ها را با اجرای اصلاحات هندسی، آشکارسازی علایم ترافیکی و آرام سازی معابر در دستورکار قرار داد و اقداماتی از قبیل آشکارسازی گذرگاه های عابر پیاده، نصب و نوسازی تابلو و علایم ترافیکی، خط کشی معابر، احداث سرعتکاه، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شناسایی شده و... اجرایی شده است.

وی از دیگر اقدامات ترافیکی شهرداری منطقه ۱۳ در سال گذشته در راستای ترغیب شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی به مواردی همچون: احداث پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز، اصلاح سرپناه های حمل ونقل عمومی، مهندسی مجدد خطوط تاکسیرانی، مرمت ایستگاه‌های مسیر ویژه اتوبوس های تندرو و مناسب سازی ایستگاه های مترو اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۳ شناسایی نقاط دارای مشکلات و گره ترافیکی در سطح منطقه و مطالعه این نقاط توسط مشاور ترافیکی برای رفع مشکلات شهروندان را یکی دیگر از اقدامات ترافیکی عنوان کرد و گفت: یکی از نقاطی که به درخواست مکرر شهروندان مورد مطالعه قرار گرفت تقاطع خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی(ع) بود که پس از تصویب طرح در کمیته های مربوطه این دوربرگردان اصلاح هندسی و برای رفاه حال شهروندان بازگشایی شد.

محمدهادی علی‌احمدی گفت: احداث دور برگردان در تقاطع خیابان پنجم نیروی هوایی و خیابان پیروزی، چندین نقطه اصلاح هندسی در سطح منطقه و تغییر جهت برخی معابر از جمله خیابان های سوم و چهارم نیروی هوایی پیرو مطالعات انجام شده با هماهنگی راهور نیز در این راستا انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: در راستای انسان محوری، توسعه پیاده روی و توجه به سلامت شهروندان احداث فاز دوم پیاده راه سلامت در بوستان جنگلی سرخه حصار توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی به برنامه های آموزشی ویژه شهروندان، رانندگان و همچنین دانش آموزان در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۱۳ و مدارس اشاره کرد و گفت: این منطقه علاوه بر آموزش رانندگان ، نسبت به برگزاری دوره های آموزش ترافیک و ارتقای ایمنی با همکاری پلیس راهور برای قشرهای مختلف جامعه به ویژه کودکان و دانش آموزان در راستای گسترش فرهنگ ترافیک اقدام کرد.

شهردار منطقه ۱۳ توسعه پارکینگ های منطقه، بازگشایی معابر شمالی جنوبی محدوده منطقه از جمله خیابان های پنجم نیروهایی و دهقان تا محور دماوند و خیابان شرقی غربی صفا تا خیابان پنجم نیروهوایی، تملک املاک و آزادسازی کندراه خیابان پیروزی را از مهمترین فعالیت های پیش روی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۳ عنوان کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط