1402/02/08-17:57

حریم منطقه امید و زندگی به شکوفه های گیلاس مزین شد

حریم منطقه امید و زندگی به شکوفه های گیلاس مزین شد

دومین جشنواره شکوفه های گیلاس پایتخت در روستای سنگان منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، بهمردی مدیر گردشگری منطقه گفت: دومین جشنواره شکوفه های گیلاس پایتخت در روستای تاریخی گردشگری سنگان روز پنج شنبه مورخ هفت اردیبهشت ۱۴۰۲  باحضور محمد تاجیک بخشدار کن و امیر قاسمی سرپرست  ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار شد.

وی خبر داد: این مراسم با پیاده روی هزارنفری اعضای کانون های گردشگری محلات و شهروندان پایتخت از روستای سنگان پایین شروع شد و شرکت کنندگان ضمن بازدید از باغات این روستا و لذت بردن از مناظر طبیعی و شکوفه های گیلاس، از  کوچه پس کوچه های تاریخی باغدره عبور کرده و در سنگان بالا از برنامه های شاد و مفرح استیج لذت بردند.

بهمردی به صحبت های بخشدار کن و سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران، اشاره کرده و گفت: تقویت صنعت گردشگری و شناساندن جاذبه های گردشگری منطقه و پایتخت از اهداف اصلی مدیریت شهری است و روستای تاریخی سنگان در حریم منطقه ۵، به همراه محصولات، درختان و باغات گیلاسش یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پایتخت است.

بر اساس این گزارش، سنگان دارای ۲۵۰ هکتار باغات میوه است و گیلاس تک دانه اصلی ترین محصول این روستا است که سالانه حدود هزار تن برداشت و صادر می شود و حفظ این باغات که در حریم شهر و منطقه ۵ واقع شده اند مانند باغات کن، از رویکردهای اصلی مدیریت شهری است، به گونه ای که با تخریب کنندگان، به شدت و سریع برخورد قضایی صورت می گیرد.

لازم بذکر است چنارهای هزارساله و چهارصد ساله، حسینیه تاریخی سیدالشهدا، هنر دستی سبدبافی، آبشار و رودخانه سنگان همه از مواردی است که بازدید از این روستا را برای گردشگران جذاب تر کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط