1402/02/09-17:22
ویژه برنامه های هفته سلامت در منطقه ۱۳ تشریح شد؛

از برپایی گذر سلامت تا دوچرخه سواری کودکان مبتلا به اوتیسم

از برپایی گذر سلامت تا دوچرخه سواری کودکان مبتلا به اوتیسم

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت و اجرای ویژه برنامه های مختلف در در محلات سیزده گانه منطقه گفت: برپایی گذر سلامت، همایش دوچرخه سواری کودکان مبتلا به اوتیسم و فعالیت اتوبوس سلامت از جمله برنامه های منطقه در این هفته است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه، هفته سلامت را فرصتی برای مشارکت افراد در راستای بهبود وضعیت بهداشت و نمایان ساختن نقش سلامتی در پویایی، پیشرفت و توسعه شهر دانست و گفت: امسال نیز به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و با همکاری و همراهی سرای محلات و دستگاههای مرتبط، برنامه های مختلفی با شعار «حال خوب زندگی، سلامت برای همه با پزشکی خانواده» در محلات سیزده گانه اجرا خواهد شد.

او با اشاره به برپایی گذر سلامت در بوستان پیروزی به مدت چهار شب گفت: در این گذر، ایستگاه های مختلفی شامل رادیو سلامت، کودک، مشاوره، پزشک عمومی، میز و بازی کامپیوتری، ورزش و سلامت، توزیع دمنوش گیاهی، بازی زمینی و... فعالیت می کند.

شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد: در کنار پردیس اداره سلامت، با برپایی استیج، زنگ تحرک با انجام نرمش صبحگاهی در بوستان های پیروزی و سرخه حصار نواخته می شود.

محمد هادی علی احمدی، برگزاری همایش دوچرخه سواری برای کودکان مبتلا به اوتیسم در بوستان جنگلی سرخه حصار از جمله ویژه برنامه های هفته سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تاثیر دوچرخه سواری بر مشکلات حرکتی افراد مبتلا به طیف اوتیسم این همایش برنامه ریزی شده و در قالب آن گروهی از دوچرخه سواران توانخواه با شعار دور سلامتی بچرخیم رکاب می زنند.

شهردار منطقه ۱۳ به استقرار ده ها میز خدمت در ساختمان های متعلق به شهرداری، بوستان ها، میادین میوه و تره بار و مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح، خدماتی با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان از قبیل تست قند و سنجش فشارخون، مشاوره روانشناسی، تغذیه و معاینه پزشک عمومی ارائه می شود.

او ادامه داد: فرآموز سیار در قالب گروه آموزشی متخصص و متناسب با موضوعات سلامت محور در مدارس فرهنگ و انتخاب آگاهانه منطقه مستقر و با اجرای ویژه برنامه های متنوعی چون نمایش و مسابقه، به ارائه خدمات آموزشی به کودکان می پردازد.

به گفته شهردار منطقه۱۳، بازدید از مرکز توانبخشی عرفان، همایش سالمند سالم در مجتمع شهربانو و تقدیر از پرسنل بیمارستان لواسانی، اجرای پویش اهدای خون، اهدای زندگی در سرای محله حافظیه و حرکت تاکسی دیابت از دیگر ویژه برنامه های منطقه به مناسبت هفته سلامت است.

او با بیان اینکه همزمان با هفته سلامت، اتوبوس سیار در محدوده به حرکت در می آید و در بوستان ها مستقر می شود تصریح کرد: در سومین روز از هفته سلامت با عنوان دسترسی عادلانه به سلامت، گروه هنری با اجرای برنامه‌هایی همچون نمایش در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی را به گروه هدف ارائه داده و همچنین سطح سلامت مراجعین نیز با چکاپ سلامتی سنجش می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط