1402/02/12-16:47
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد؛

دستورالعمل تعیین پروژه‌های مصوب اجرایی تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت تصویب شد

دستورالعمل تعیین پروژه‌های مصوب اجرایی تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت تصویب شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تصویب دستورالعمل تعیین پروژه‌های مصوب اجرایی تجمیعی در بافت فرسوده شهر تهران، موضوع ماده ۷ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت با اعلام این خبر تصریح کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران که روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضو مسئولان ذیربط برگزار شد، دستورالعمل تعیین پروژه‌های مصوب اجرایی تجمیعی در بافت فرسوده شهر تهران»، موضوع ماده ۷ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، به تصویب رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که به موجب مصوبه مذکور، پروژه‌های تجمیعی در صورت دارا بودن چند شرط به عنوان پروژه‌های اجرایی مصوب قلمداد می شوند، توضیح داد: چنانچه پروژه های تجمیعی در بافت فرسوده حاصل از تجمیع ۶ پلاک و بیشتر و دارای حد نصاب مساحت قطعه پس از اصلاح ۴۰۰ مترمربع باشد و حداقل ۸۰٪ پلاک‌ها تمایل به نوسازی داشته باشند و تفاهم نامه تمایل به نوسازی توسط دفتر توسعه محله منعقد شده باشد به عنوان پروژه های اجرایی مصوب قلمداد می شوند.

به گفته هدایت، طبق ماده ۷ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، در صورتی که تعدادی از مالکان املاک واقع در پروژه‌های اجرائی مصوب تمایلی به مشارکت نداشته باشند و ملک آن‌ها مانع اجراء طرح باشد، سهم آن‌ها از طریق مزایده به فروش رسیده و به آنان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: اجرایی شدن مصوبه فوق، به مثابه یک راهکار قانونی و به عنوان آخرین رویکرد مواجهه با مخالفین پروژه‌های تجمیعی در فرایند تسهیلگری، تا حدودی موجب رفع موانع نوسازی بافت فرسوده می‌گردد که به موجب عدم موافقت تعدادی از مالکین، مجهول‌المالک یا ورثه‌ای بودن قطعات، در رهن بودن سند و... ایجاد شده است.

هدایت ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن دستورالعمل مصوب ذکر شده، روند نوسازی در بافت های فرسوده پایتخت تسریع شده و کیفیت زیست ساکنان این بافت‌ها بهبود یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط