1402/02/16-22:48

منطقه ۱۵، رتبه اول نوسازی در تعداد پلاک های فرسوده شهر تهران

منطقه ۱۵، رتبه اول نوسازی در تعداد پلاک های فرسوده شهر تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ گفت: باب الرضای تهران با نوسازی ۶۲۳ پلاک بافت فرسوده در سال ۱۴۰۱، رتبه اول نوسازی پلاکی را بین مناطق شهر تهران متعلق به خود کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی صفدری با تاکید بر اهمیت موضوع نوسازی در افزایش ایمنی محدوده های بافت فرسوده و تبدیل تهدیدات شهر به فرصت افزود: حدود ۱۰ درصد از مساحت منطقه ۱۵ شامل ۲۹۵ هکتار را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

صفدری اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری منطقه با رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات ویژه و با ارائه طرح های تشویقی در تجمیع پلاک در بافت فرسوده زمینه نوسازی این بافت فراهم را تسهیل داد؛ به طوری که در سال گذشته رشد ۷۷ درصدی در نوسازی پلاکی بافت فرسوده را داشتیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم این مسیر را هموارتر و با شیب بیشتری دنبال کنیم.

صفدری ادامه داد: طبق آمارهای منتشره از سوی سازمان نوسازی شهر تهران، در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۱۶۳۱۱ واحد مسکونی احداثی در محدوده بافت فرسوده شهر تهران، تعداد ۲۰۷۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری محدوده منطقه تولید شده است. به زبان ساده تر حدود ۱۴درصد از واحدهای مسکونی تولید شده در بافت فرسوده شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط