1402/02/18-12:49
در پانزدهمین نشست هم اندیشی موضوعات سازمان املاک و مستغلات در منطقه ۱۹ مطرح شد؛

نقش موثر تعیین و تکلیف املاک در تغییر شکل منظر شهری و رضایتمندی شهروندان

نقش موثر تعیین و تکلیف املاک در تغییر شکل منظر شهری و رضایتمندی شهروندان

پانزدهمین نشست هم اندیشی بررسی موضوعات سازمان املاک و مستغلات در منطقه ۱۹ با حضور ابوذر مختاری مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مدیران این سازمان، تورج فرهادی شهردار منطقه، مهدی علی اکبر اصفهانی رییس املاک منطقه و مدیران شهری برگزار و پرونده‌های مرتبط با موضوع املاک منطقه بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه در این نشست درخصوص تعیین تکلیف لکه هایی در معابر اصلی و نقاط حساس چون خیابان های رحمان، شقایق، تقاطع میثاق و شهید لطیفی که نقش مهمی در تغییر شکل و منظر شهری،کاهش مشاغل مزاحم و روان سازی ترافیک دارد مطالبی را بیان کرد و افزود: با این اقدامات علاوه بر تزریق امید و سرزندگی در زندگی شهری رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و تعدد کوره های آجرپزی، اعتباری به منظور در نظر گرفتن کارگزار ثبت در راستای تسریع در حل و فصل مسائل فی ما بین اختصاص یابد.

در ادامه ابوذر مختاری درخصوص تملک بخشی از زمین های بوستان بزرگ ولایت خواستار برگزاری نشست مشترک با تشکیل کارگروهی ویژه و دعوت از نهاد و سازمان ها به منظور تعیین تکلیف املاک شد.

در این نشست به صورت مشخص درباره تعدادی از پرونده‌های تجاری، مسکونی، خدماتی مرتبط با املاک شهروندان از جمله واحدهای متعلق به شهرداری تهران از جمله مذاکره درخصوص تعیین تکلیف زمینی در مجاورت بزرگراه خلیج فارس جهت ارزش افزوده برای منطقه، مجتمع تجاری الماس ماهان، استادیوم شهید کاظمی، اراضی فریز شده موقوفه در سنوات گذشته، زمین هایی واقع در ناحیه سه و ملک محدوده روستای جعفر آباد جنگل، تالار یاس، دوباب مغازه در محدوده پل باقر شهر و... تبادل نظر شد و سپس تعدادی از پرونده‌های مربوطه تعیین و تکلیف شدند.

درخواست تأمین اعتبار و نقدینگی ویژه به منظور تملک املاک معارض با اولویت درگذرها و تکمیل پروژه پیاده روسازی در خیابان نیایش نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن حمایت از این طرح بر تسریع در تأمین اعتبار به منظور خرید املاک تاکید کرد.

براساس این گزارش تعیین و تکلیف بخشی از مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر، تشکیل کارگروه با زمین شهری درخصوص زمین های واگذار شده به منظور ایجاد کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد و مجتمع انتظامی به فراجا، بررسی و تعیین تکلیف زمین های متروکه در کارگروه فنی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و... از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط