1402/02/19-10:28
مدیرعامل فاوا:

جزئیات اجرای طرح ABT در تهران/ سقف شارژ کارت بلیت مترو حذف می‌شود

جزئیات اجرای طرح ABT در تهران/ سقف شارژ کارت بلیت مترو حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، جزئیات اجرای طرح ABT و حساب شهروندی در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از سعید جهانی در گفتگو با شهر، با اعلام اینکه ABT سیستم حساب کاربری مبتنی بر اعتبار شهروندی است که از اواخر خردادماه و نهایتاً تیرماه عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: فاز اول این طرح در مترو اجرا می‌شود و در فازهای بعدی در اتوبوس‌های بی‌آرتی، اتوبوس‌های خصوصی، تاکسی‌های شهری و مراکز تفریحی و ورزشی گام‌به‌گام و تا اواخر پاییز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از ABT نسبت به وضعیت موجود، خاطرنشان کرد: یکی از این مزایا به فرآیند شارژ حساب بازمی‌گردد. با اجرای این طرح، شهروندان دیگر نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی ندارند و می‌توانند از طریق سامانه «تهران من» و سوپر اپلیکیشن شهروندی که به زودی رونمایی خواهد شد، حساب خود را شارژ کنند و بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: در بحث پذیرش نیز دیگر نیازی به کارت‌های سابق نیست و کاربران می‌توانند چاپ بارکد را با تلفن‌های همراه خود انجام دهند و از گیت‌ها عبور کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات جدیدی با اجرای طرح ABT در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، یادآور شد: شهروندان می‌توانند با برخورداری از حساب شهروندی، ریز تراکنش‌ها و سفرهای خود را داشته باشند که این اقدام همانطور که گفته شد در مرحله اول در مترو اجرا خواهد شد.

جهانی با تأکید بر اینکه فرآیندی تعریف شده که اعتبار فعلی موجود در کارت بلیت‌ها قابلیت انتقال به حساب را داشته باشد، گفت: با این روش در صورت مفقودی کارت بلیت، اعتبار در حساب ذخیره شده و عملاً نیازی به داشتن کارت نیست.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که در صورت مفقود شدن کارت بلیت و جلوگیری از سوء استفاده سایر افراد از کارت مفقودی، شهروندان به راحتی با مراجعه به حساب کاربری خود، کارت را باطل کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به محدودیت شارژ کارت بلیت‌های فعلی، اعلام کرد: با اجرای طرح ABT سقف شارژ حذف خواهد شد و شهروندان می‌توانند هر اندازه که نیاز دارند حساب خود را شارژ کنند که البته این تنها به استفاده در مترو بازنمی‌گردد و می‌توان با استفاده از این حساب، خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند را نیز انجام داد که خرید آنلاین به تدریج عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حساب کاربری باید از طریق اپلیکیشن شارژ شود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع همزمان با آغاز اجرای طرح ABT از سوپر اپلیکیشن شهروندی نیز رونمایی خواهد شد تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

جهانی در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح ABT در تیرماه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد یا به شکل گسترده؟»، گفت: برنامه ما این است که در خردادماه طرح عملیاتی شود و تا تیرماه به استفاده عمومی برسد که البته قابلیت استفاده گسترده وجود دارد. البته اینکه چه میزان استقبال از سوی شهروندان صورت بگیرد، پروسه زمان‌بری خواهد بود، چراکه نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده از این حساب وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران اعلام کرد: با این وجود پیش‌بینی ما این است که گستردگی اجرای این طرح و استقبال عمومی شهروندان، نهایتاً تا اواخر فصل تابستان عملیاتی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط