1402/02/21-21:14

تلاش شهرداری منطقه یک برای حفظ بوستان محلی اسدآباد زعفرانیه

تلاش شهرداری منطقه یک برای حفظ بوستان محلی اسدآباد زعفرانیه

بوستان کوهپایه در محله اسدآباد زعفرانیه به مساحت ۷۷۰ مترمربع یکی از بوستان های محلی در این محدوده است که با مراجعه شخصی و ادعای مالکیت ملک و در اختیار داشتن رای قضایی و حکم قلع در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱، درخواست ساختمان سازی در این بوستان نموده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان صفایی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: شهرداری منطقه یک با توجه به درخواست های شهروندان این محله اقدام به مذاکره با مالک و پیشنهاد خرید این زمین نموده است ولی مالک با درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی خسارت از شهرداری حاضر به واگذاری زمین نیست و اقدام به جمع آوری المان های بوستان از جمله وسایل ورزشی، نیمکت، سطل های زباله و... و تخریب بیش از ۷۰ مترمربع از معبر نموده و در صدد جابه جایی اشجار است.

او افزود: در بازدیدی که امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق شهردار منطقه یک و معاونان از این بوستان انجام شد بحث تملک آن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است این بوستان دارای بیش از ۵۰ اصله از انواع درختان است و در محله اسدآباد یکی از محلات قدیمی شمال تهران قرار دارد که که در سال ۱۳۸۹ آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و می تواند نقش مهمی در توسعه سرانه های فضای سبز محلی داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط