1402/02/23-14:21
شعبانی در پنجاه و پنجمین شنبه امید و افتخار:

ورودی ۴ ایستگاه مترو متناسب با اقلیم‌های مختلف ایران طراحی می‌شوند

ورودی ۴ ایستگاه مترو متناسب با اقلیم‌های مختلف ایران طراحی می‌شوند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در نظر داریم ورودی چند ایستگاه مترو را متناسب با معماری اقلیم‌های مختلف ایران طراحی کنیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران؛ میدانگاه ایستگاه متروی جهاد در پنجاه و پنجمین شنبه امید و افتخار با حضور عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی، اعضای شورای شهر تهران، رضا محمدی شهردار منطقه ۶ و هادی حق‌بین مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افتتاح شد.

عباس شعبانی در این باره با اشاره به اینکه شروع پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طراحی این پروژه و اجرای آن نشان می‌دهد با همه ازدحامی که در تهران وجود دارد می توان یک فضای لطیف معماری برای مردم طراحی کرد. در شرایط فعلی این نیاز احساس شد که فضای ایرانی-اسلامی طراحی و ورودی های متر از فضای خشک خارج شود. در واقع، می توان برای تمام ورودی های مترو این طراحی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه میدانگاه ایستگاه جهاد با هزینه ۳۰ میلیارد تومان انجام شد، عنوان کرد: از این دست پروژه‌ها مثل پلازای مترو صادقیه را در سال گذشته هم افتتاح کردیم. در نظر داریم چند ایستگاه دیگر هم با معماری اقلیم‌های مختلف ایران طراحی کنیم.

شعبانی با بیان اینکه هم معماری ایرانی اسلامی باید به رخ کشیده شود و هم اینکه فضاهایی که از معماری استفاده می کنند باید عمومی باشد، خاطرنشان کرد: قطعا اگر شرایط اقتضا بکند بناها را آراسته می کنیم، اما این نوع معماری احتیاج به آرایش دیگر ندارد. ۳۰۰ مدل اجرا در بنای میدانگاه ایستگاه جهاد استفاده شده است. در ۴ یا ۵ ایستگاه دیگر هم در نظر داریم این پروژه را پیاده کنیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اشاره به اینکه قطعه اول پروژه بروجردی امسال به بهره برداری خواهد رسید و پرداخت پروژه در دستور کار است، گفت: فاز دوم پروژه شهید بروجردی تملکاتی دارد که اگر طول بکشد در میانه سال آینده عملی می‌شود. پروژه یادگار امام هم در این دوره از مدیریت شهری به شهروندان تقدیم می‌شود. پل حافظ هم به مطالعات بیشتری برای جایگزینی نیاز دارد چراکه سنواتی که این پل احداث شد طرح ترافیک و رفتار ترافیک به این صورت وجود نداشت. در این زمینه، مطالعات جامعی در دوره قبلی مدیریت شهری انجام شد و به این نتیجه رسیدند که با ملاحظات ترافیکی می‌توان پل را برداشت.

به گفته شعبانی؛ برای پروژه بروجردی با قیمت امروز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به میدانگاه ایستگاه جهاد بیان کرد: ما نمی خواستیم اینجا را فضای تجاری در نظر بگیریم. شهروندان صبح و عصر در هنگام رفت و برگشت به اداره به فضای لطیف احتیاج دارند. بنابراین هیچ کاربری به جز گذرگاه برای اینجا در نظر نداریم. در بعضی از پروژه‌ها می‌توان معماری ایرانی اسلامی را پیاده کرد، ولی در بزرگراه ها چنین امکانی وجود ندارد.

شعبانی ادامه داد: چیزی که مد نظر شهرداری تهران است این است که این میدانگاه روبسته باید فضای ازدحام جمعیت تهران را با فضایی آرامش بخش تلطیف کند. بر این اساس در نظر داریم در ۴ ایستگاه مترو این طراحی را پیاده کنیم ولی عرصه آن فعلا در اختیار ما نیست.

معاون شهردار تهران در پایان گفت: بزرگراه آزادگان در برخی مقاطع زیرسازی کامل را ندارد و نیاز به تحکیم دارد که این موضوع زمان بر است. در بقیه بزرگراه ها هم همکارانم شبانه روز در حال فعالیت هستند و تا پایان تابستان پروژه‌ آسفالت بزرگراه‌ها به پایان خواهد رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط