1402/02/27-17:21
یادداشت؛

روابط عمومی و ارتباطات به مثابه اخلاق، علم و هنر

روابط عمومی و ارتباطات به مثابه اخلاق، علم و هنر

🖋️ابوذر قهرمانی؛ مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۴

"روابط عمومی و ارتباطات" صرفاً یک نام دریک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر اسـت.

نخستین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است که با تحقق شعار "جز از راستی هیچ دم برنیار" محقق خواهد شد.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار اسـت، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند بـه همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی کـه می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت اسـت.

بدون شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

نوع کار روابط عمومی و مسئولیت‌هایی که بر عهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پر استرس در جهان شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمینه نظارت آسیب‌ها هستند و بنابر این نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پر استرس و تنش زا هستند.

به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روزجهانی روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده، این روز را گرامی داشته و بـه تمامی فعالان این عرصه بالاخص همکاران سخت کوش وپرتلاش خودم درمجموعه روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تبریک وتهنیت عرض می‌نمایم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط