1402/03/02-01:12

آغاز عملیات پایش فضای سبز منطقه ۱۹ برای دفع آفات و کنترل عوامل خسارت‌ زا

آغاز عملیات پایش فضای سبز منطقه ۱۹ برای دفع آفات و کنترل عوامل خسارت‌ زا

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز عملیات پایش فضای سبز این منطقه همزمان با فصل بهار در راستای دفع آفات، پیشگیری از بیماری‌ها و کنترل عوامل خسارت‌زا در فضای سبز و بوستان های این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی حفظ سلامت درختان و درختچه ها را با اولویت بهره گیری از روش های غیر شیمیایی و طبیعی را از اهم اقدامات مرکز تام در راستای نگهداشت عرصه سبز منطقه اعلام کرد وگفت: به همین منظور فعالیت بررسی و پایش فضای سبز منطقه روزانه به طور ویژه بر روی درختان نارون، صنوبر، توت و انواع کاج و درختچه ها آغاز شده است.

او اظهار کرد: این فعالیت منطبق با دستورالعمل های اجرایی و استراتژی های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت زا طی ۶ ماهه اول سال در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی، محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز، پیشگیری و مقابله با آتش سوزی، مدیریت تلفیقی آفاتی همچون پسیل زیتون و سفید بالک ها توسط اکیپ های مختلف مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به صورت شبانه انجام می شود. 

به گفته فرهادی پس از شناسایی آفات و بیماری های موجود در فضای سبز و انجام تحقیقات و مطالعات لازم، اقدامات مورد نیاز برای دفع آن ها بصورت آبشویی، روغن پاشی، شستشو با صابون پالیزین با رعایت اصول فنی انجام می شود که این عملیات تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه با اشاره به آبیاری منظم درختان با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما بیان کرد: برنامه منظم آبیاری به منظور جلوگیری از تنش زیستی، استحکام، حفظ قوت درختان با محلول پاشی، تغذیه درختان، کوددهی به خاک و برگ انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط