1402/03/12-19:45
به منظور انتقال تجربیات ارزنده در حوزه شهر؛

مدیریت شهری منطقه ۲۱ میزبان شهرداران و مدیران ارشد شهری کلانشهر تبریز شد

مدیریت شهری منطقه ۲۱ میزبان شهرداران و مدیران ارشد شهری کلانشهر تبریز شد

"محبوب تیزپاز نیاری" قائم مقام شهردار کلانشهر تبریز به همراه جمعی از شهرداران مناطق و نواحی این شهر؛ با حضور در منطقه ۲۱ با "محمدرضا پوریافر" شهردار، معاونین و شهرداران نواحی سه‌گانه این بخش از پایتخت درباره اقدامات شاخص شهری به منظور انتقال تجربیات ارزنده فی‌مابین طرفین باتوجه به آغاز طرح ناحیه‌محوری در کلانشهر تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه در ابتدای این نشست صمیمانه ضمن تبریک میلاد باسعادت شمس الشموس حضرت امام رضا(ع) گفت: انجام کارهای بزرگ و ماندگار در اذهان عموم مردم باقی می‌ماند؛ مدیران شهری در بدنه شهرداری‌ها با تلاش جمعی و غیرت مثال‌زدنی برای آبادانی شهرهای ایران تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ناحیه محوری در کلانشهر تبریز به تازگی آغاز شده، افزود: شهرداران نواحی به منزله پیشانی و جبهه میدانی اقدامات اجرایی در مجموعه مدیریت شهری مطرح هستند؛ در حالیکه اصل و اساس ناحیه محوری از منظر تفویض اختیارات مطلوب است، می‌بایست تلاش شود تا ناحیه به ستاد تبدیل نشود.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: تصمیم‌گیری در لحظه، شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف، عمل براساس جدول زمان‌بندی، احصاء روزانه موارد مرتبط با حوزه شهری و انجام بازدیدهای مستمر میدانی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های شهرداران نواحی است.

پوریافر با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲۱ و کلانشهر تبریز هر دو دارای وجوه اشتراکی متعددی هستند، ادامه داد: همجواری صنعت و سکونت در منطقه ۲۱ و کلانشهر تبریز به ویژه در منطقه ۵ آن که ورودی شهر است به وضوح دیده می‌شود؛ همچنین وجود صنایع متعدد می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی باشد و همکاری‌های مشترک دوجانبه را جهت آبادانی و زیبایی بیشتر شهر افزایش دهد.

در ادامه این جلسه "محبوب تیزپاز نیاری: قائم مقام شهردار تبریز ضمن قدردانی از میزبانی شایسته منطقه ۲۱، گفت: کلانشهر تبریز با دو میلیون نفر جمعیت، ۱۰ منطقه شهری و ۲۴۰ کیلومتر مربع وسعت، به تازگی ناحیه محوری را تجربه کرده است. حضور دو روزه تیم مدیریتی شهرداری تبریز در پایتخت و بازدید از سه منطقه شهری آن، زمینه‌ساز انتقال تجربیات ارزنده و ارزشمند شهرداری تهران درخصوص عملکرد نواحی برای مدیران جوان نواحی در تبریز خواهد بود.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهر تبریز؛ ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۲ و براساس تعریف پروژه‌های شاخص شهری، این رقم با افزایش ۲۰۰ درصدی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین و تصویب شده است. در همین راستا نیز برنامه‌های شاخص متعددی در دستورکار جدی اجرایی قرار گرفته است.

قائم مقام شهردار تبریز توضیح داد: برای سال جاری و به منظور جلوگیری از مهاجرفرستی، نرخ اشتغال را افزایش خواهیم داد؛ اختصاص صد هکتار زمین جهت ساخت مجموعه شهربانو؛ حدود ۴ میلیون مترمربع پروانه ساخت صادر شده؛ با همکاری اداره کل سلامت استان آذربایجان شرقی، دفترچه بیمه برای شهروندان فاقد پوشش بیمه‌ای صادر شده؛ درخت صنعتی با هدف تصفیه هوا با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان با جذب آلودگی‌ها و ذرات معلق ساخته و جانمایی شده؛ خط یک متروی تبریز با سه ایستگاه در حال فعالیت است و تمامی اقدامات حوزه فضای سبز شهری توسط یک شرکت پیمانکاری به صورت متحد انجام می‌گیرد.

در ادامه این جلسه؛ هر یک از معاونین فنی و عمرانی، حمل ونقل و ترافيک و شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ نسبت به ارائه گزارشی جامع درخصوص اهم عملکرد و اقدامات شاخص حوزه‌های متبوع خود به حاضرین در این جلسه اقدام کردند و در قالب پرسش و پاسخ به سوالات شهرداران نواحی شهر تبریز، به سوالات مطروحه از سوی آنان جواب دادند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط