1402/03/16-13:58
رئیس شورای شهر تهران:

تولیدکنندگان داخلی اتوبوس سودجویی را کنار نگذارند قوه قضائیه ورود می‌کند/ از شهرداری برای اورهال و ساخت ایستگاه مترو تشکر می‌کنم

تولیدکنندگان داخلی اتوبوس سودجویی را کنار نگذارند قوه قضائیه ورود می‌کند/ از شهرداری برای اورهال و ساخت ایستگاه مترو تشکر می‌کنم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:آنچه امروز روشن است این است که آنچه انتظار داشتیم انجام نشده و امید داریم که بتوانیم کار کنیم اما تولیدکنندگان باید سودجویی خود را کنار بگذارند و در غیر این صورت باید قوه قضاییه وارد شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برخی روی تعصب ملی می گویند «نخریم و اجازه دهیم مردم در گرما و باد و باران بمانند اما اتوبوس خارجی نخریم»، گفت: ما نباید اینجا توقف کنیم و اگر توقف شود آبروی تمام ما خواهد رفت.

وی افزود: نباید به دنبال سودجویی باشیم و باید بدانیم که برای توسعه ناوگان به اتوبوس نیاز داریم؛ در سطح ملی از این مشکلات ضربه می خوریم و ما در شورا می توانستیم بودجه اضافی در نظر بگیریم که این کار را انجام دادیم.

چمران تأکید کرد: وزارت صمت باید وارد شود؛ کارخانجات چه کار می کنند؟ وضعیت خودروهای شخصی که مشخص است و اتوبوس نیز به این شکل است. باید تولیدکنندگان را به میدان بیاوریم و اتوبوس وارد ناوگان کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه بازسازی می شود و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس نو نیز تحویل داده خواهد شد، تصریح کرد: ما با این کارها به جایی نمی رسیم؛ قرار بود تا پایان سال به چهار هزار دستگاه برسیم که البته گزارشاتی ارائه شد اما جدی و قطعی نیست لذا باید همتی در این زمینه به کار گرفته شود چراکه در غیر این صورت مجبوریم قوه قضاییه و دادستانی را وارد کنیم و بگوییم که اتوبوس در کشور نیست و اگر تولیدکنندگان نمی توانند تولید کنند باید اتوبوس بخرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: آنچه امروز روشن است این است که آنچه انتظار داشتیم انجام نشده و امید داریم که بتوانیم کار کنیم اما تولیدکنندگان باید سودجویی خود را کنار بگذارند و در غیر این صورت باید قوه قضاییه وارد شود.

چمران با بیان اینکه زجر این شرایط را مردم تحمل می کنند، گفت: نباید اجازه دهیم مردم آزار ببینند؛ ما نماینده مردم هستیم و اینکه رها کنیم و برویم، نمی شود.

وی با بیان اینکه باید زودتر به نوسازی و اورهال مترو می رسیدیم، اظهار کرد: از شرکت مترو برای اورهال و ساخت ایستگاه ها بسیار تقدیر و تشکر می کنیم اما در مجموع در توسعه ناوگان هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط