1402/03/18-20:54

گام های مدیریت شهری منطقه۵ در راستای حفظ محیط زیست

گام های مدیریت شهری منطقه۵ در راستای حفظ محیط زیست

ساناز فتحی مدیر محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست از فعالیت های مدیریت شهری منطقه امید و زندگی در این راستا خبرداد و گفت: حفظ محیط زیست و حرکت به سمت توسعه پایدار از اهم اهداف مدیریت شهری در این دوره است و اقدامات متعددی در این زمینه تاکنون انجام شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، فتحی با اشاره به بوستان کوهسار بعنوان اولین بوستان مجهز به نیروگاه خورشیدی، ادامه داد: ایجاد سه سایت نیروگاه خورشیدی در سطح منطقه ۵ به ظرفیت اسمی پنجاه کیلووات ساعت جهت توسعه و استفاده انرژی های تجدیدپذیر و تعمیر و بروزرسانی ۱۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سطح منطقه از جمله اقداماتی است که در جهت استفاده از انرژی پاک و تجديد پذیر و بدون آلایندگی خورشیدی در این منطقه صورت گرفته است.

او افزود: ممیزی انرژی و آب در ۲۰ ساختمان‌ شهرداری منطقه ۵ با مساحت تقریبی بیست و یک هزار مترمربع انجام شده است و راهکارهای حاصل از ممیزی انرژی جهت بهینه سازی و کاهش مصرف حامل های انرژی در حال بررسی و اجرااست. نصب سختی گیر الکترومغناطیس در موتورخانه ساختمان های منطقه، معاینه فنی ۲۴ موتورخانه سطح منطقه و نصب اقلام کاهنده مصرف حامل‌های انرژی برخی از این راهکارهای درحال اجرا است.

مدیر محیط زیست منطقه از ایجاد تصفیه خانه تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی جهت استفاده مجدد آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز نام برد و گفت: این دانشگاه در گذشته فاضلاب خام را در محیط شهری رها می کرد که با پیگیری‌ های مستمر اداره محیط زیست، فاضلاب منتشره، مهار و هم اکنون مورد استفاده مجدد برای آبیاری فضای سبز دانشگاه و محیط مجاور قرار گرفته است.

شناسایی و بروزرسانی منابع آلاینده در سطح منطقه۵ و همچنین حريم، بمنظور جلوگیری و کنترل انتشار آلاینده ها، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه ها و تهیه پیوست های زیست محیطی، نصب، راه اندازی و بروزرسانی ۲۹ دستگاه کنترل هوشمند در سطح منطقه بمنظور بهينه سازی و اصلاح الگوی مصرف، آموزش، توانمندسازی ‌بیش از ۱۰۰۰ نفر ساعت از شهروندان در طول سال به‌منظور ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، ترغیب شهروندان به استفاده و جایگزین نمودن کیسه‌های پارچه ای بجای کیسه‌های پلاستیکی بهمراه توزیع بیش از ۲۰۰۰ کیسه پارچه‌ای و اقلام محیط زیستی در طول سال را می توان از جمله اقدامات منطقه۵ در این راستا برشمرد.

همچنین، اجرای برنامه ممیزی مدیریت سبز و راه اندازی بیش از ۱۰ خانه محیط زیست به منظور ترغیب و تشویق شهروندان در امر حفاظت از محیط زیست شهری از اقدامات مدیریت شهری منطقه ۵ برای حفظ محیط زیست و رسیدن به توسعه پایدار است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط