1402/03/19-10:10
شهردار منطقه ۲۲:

تهیه نخستین اطلس مشارکت‌ها در منطقه در دستورکار قرار گرفت

تهیه نخستین اطلس مشارکت‌ها در منطقه در دستورکار قرار گرفت

شهردار منطقه ۲۲ گفت: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه برای سرمایه گذار باید به نحوی باشد که منطبق با دستورالعمل ها، برای سرمایه گذار نیز صرفه اقتصادی داشته و تا بتواند با طیب خاطر برای انجام پروژه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... اقدام‌ کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حاجوی در جمع مدیران شهری منطقه خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های مشارکتی با همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردم در راستای تامین سرانه های هفتگانه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... موضوع بسیار با اهمیتی است که در نهایت به افزایش کیفیت زندگی مردم منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در حوزه پروژه های مشارکتی در منطقه ۲۲ وجود دارد؛ در سالهای اخیر اقدامات موثری در این بخش صورت گرفته و امروزه شاهد اثرات مثبت آن در سطح منطقه هستیم.

شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: در راستای عملیاتی شدن پروژه های مشارکتی، باید با بررسی‌های دقیق لایه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... آنها، زمینه های مشارکت مردم و بخش خصوصی را فراهم سازیم.

وی یکی از مطالبات مدیریت شهری در حوزه مشارکت‌ها را، جمع آوری و تدوین دقیق مشخصات ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه در قالب یک اطلس مشارکت‌ها عنوان کرد تا بواسطه آن بتوان با هر سلیقه ای این اطلس فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... را در سطح منطقه عملیاتی کرد. اطلس مشارکتها کمک خواهد کرد تا در راستای تامین زیرساخت‌ها و کاهش سرانه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی منطقه، قدم‌های مهمی برداشته شود.

وی یاد آور شد: در منطقه ۲۲ پروژه‌های بزرگ مقیاس زیادی وجود دارد که می توان در قالب مشارکت به سرانجام برسد. یکی از این پروژه ها می تواند پروژه حمل و نقل کابلی و استفاده از تله کابین در قطب‌های گردشگری منطقه باشد تا به کمک آن اماکن بکر گردشگری را به یکدیگر متصل کرد. حتی می توان با کمک بخش خصوصی، این طرح را به عنوان یکی از پروژه های شاخص شهر تهران در منطقه ۲۲ عملیاتی کرد.

حاجوی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مشارکتی می‌تواند زمینه‌ساز کاهش فقر سرانه‌ها در منطقه شود، اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری منطقه نگاه تحولی و نگاه رو به جلو با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت ارتقا خدمات‌دهی بیشتر و بهتر به مردم است. ایجاد تحول همراه با مشارکت جمعی با استفاده از راههای قانونی‌ و با در نظر گرفتن لایه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی پروژه ها، یکی از اصول اصلی این‌ نگاه تحول گرایانه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای این منطقه در خصوص اجرای پروژه‌های مشارکتی، عنوان کرد: واقعیت امر اینکه تصمیمات مهم در اتاق‌های در بسته اتفاق نخواهد افتاد. بازدیدهای میدانی و اتخاذ تصمیمات مناسب در اتاق های شیشه ای می تواند در پیشبرد اهداف در حوزه مشارکت‌ها کمک کننده و راهگشا باشد.

حاجوی اجرای پروژه‌های مشارکتی را به نوعی مبارزه با پولشویی عنوان کرد که در نهایت می تواند منجر به تولید و افزایش اشتغال در جامعه شود.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم تا از تمامی ظرفیت‌ها در انجام پروژه‌های مشارکتی بهره‌برداری کافی و وافی را داشته و با تصمیمات درست، آرامش را به حوزه مشارکت بیاوریم.

حاجوی ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص این منطقه در ادوار مختلف، قوانین مختلفی صادر شده و در برهه‌هایی از زمان، این قوانین دست و پاگیر باعث کند شدن نوار حرکت مشارکتها شده است. البته در ماههای گذشته در این زمینه گشایش‌ها و تحولات قابل قبولی در سطح منطقه صورت گرفته و فضای خوبی برای همکاری و همدلی در این زمینه باز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش مشارکت‌ها، نگاه مدیریت شهری منطقه، نگاه تحولی است و به جهت اهمیت موضوعات، سرعت و هماهنگی کلیه حوزه ها را می‌طلبد تا اهداف این بخش در کوتاهترین زمان ممکن محقق شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط