1402/03/20-21:21

افتتاح هفت پروژه در پویش افتخار و امید منطقه ۸

افتتاح هفت پروژه در پویش افتخار و امید منطقه ۸

هفت پروژه شهری و خدماتی و ۵۹ پروژه توسعه محله ی با ارزش ۱۹۸ میلیارد و ششصد میلیون تومان در منطقه هشت در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار افتتاح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت در آیین افتتاح این هفت پروژه به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که دومین پویش افتخار و امید را در منطقه ۸ برگزار می‌کنیم و امروز بهره‌برداری این پروژه و با عنایت به خداوند متعال و دعای خیر شهروندان و تلاش همکارانم پرتلاش و خدوم در شهرداری این منطقه میسر شد.

شهردار منطقه۸ با اعلام خبر احداث تصفیه خانه و مخزن ۱۱۰۰ مترمکعبی مسیل باختر در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع، گفت: این پروژه با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری تهران با وزارت نیرو داشته مجوز برداشت ۵۴۰ هزار مترمربع از روان آبهای مسیل باختر میسر شده است.

تنهایی با اشاره به ۱۷۰ هزار هکتار فضای سبز در منطقه هشت، خبر داد و گفت: پیش بینی شده در سال برای آبیاری فضای سبز ۱۵۰۰ مترمکعب روان آب از مسل باختر برداشت شود که از ۱۷۰ هکتار فضای سبز منطقه، ۲۷ هکتار فضای سبز توسط این مخزن پوشش داده می شود.

به گفته شهردار منطقه هشت، با بهره برداری این پروژه؛ ۱۶ درصد فضای سبز منطقه را پوشش خواهد داد.

شهردار منطقه۸ در ادامه تصریح کرد: برای کاهش برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی و مدیریت روان آب ها موضوعات فنی و مهندسی لحاظ شده که آب مسیل کلر زدایی و آلودگی های زیست محیطی آن رفع خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه۸، در این پروژه ها ۶ میدان محلی، محله نارمک جنوبی، بوستان شقایق و محور خیابان شهید ثانی به صورت رفت و برگشت به طول ۴ کیلومتر با لوله گذاری هایی که انجام شده با این آب آبیاری می‌شوند.

تنهایی از احداث پایانه حمل و نقل عمومی شهیدان علی اکبر و حسین محمد رحیمی به عنوان دومین پروژه در این منطقه نام برد و گفت: این پایانه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع احداث و پنج خط تاکسیرانی فعال با ظرفیت روزانه ۵ هزار نفر مسافر به صورت رفت و برگشت است.

وی پایانه مسافربری شرق تهران را یکی از ورودی های اصلی شرق پایتخت دانست و افزود: مدیریت شهری منطقه ۸ با مسقف سازی ۶۰۰ مترمربع به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد به جهت رفاه حال مسافران و رانندگان خودرو تاکسیرانی، موضوعات رفاهی نمازخانه و احداث پنج چشمه سرویس بهداشتی را نیز در این یانه لحاظ شده است.

فاطمه تنهایی فرآیند تملک بوستان شهید ضابط و احداث این بوستان با هزینه ۴۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این شهید از شهدای نیروی انتظامی هستند که خانواده شهید شهروند و ساکن این منطقه هستند و این بوستان دومین بوستان احداثی در فضایی به مساحت ۵۲۵ مترمربع با تملک گاراژی در محله لشکر طی شش ماه اخیر بوده است با کمک سازمان بوستانها و فضای سبز در خیابان حیدری یا لشکر سابق با تراکم جمعیتی بالا احداث شده است.

بوستان مادر و کودک شقایق در محله نارمک جنوبی دیگر پروژه پنجاه و هفتمین شنبه امید و افتخار بود که شهردار منطقه هشت درباره آن گفت: سعی کردیم موضوعاتی که مادران در بوستان‌ها به آن نیاز دارند را مورد توجه قرار دهیم و نیاز‌های کودکان از سن نوزادی تا سن ۱۲ سالگی در این بوستان مرتفع می‌شود.

سرویس بهداشتی مجزا، اتاق مادر و کودک، کتابخانه کودک، زمین بازی، وسایل بدنسازی کودک و بزرگسال به صورت مجزا، فضای مناسب برای معلولین و مادران دارای کالسکه، کاشت گیاه و باغبانی برای کودکان در مزرعه کودک بخشی از امکاناتی است که در این بوستان لحاظ شده است.

تنهایی در بخش دیگری از توضیحات خود به بهسازی چمن مصنوعی تمدن به مساحت ۴۷۵ مترمربع و تسلیحات به مساحت ۳۵۰ مترمربع در محله کرمان و تسلیحات اشاره کرد و گفت: نوسازی و بهسازی شده هر زمین چمن در مجموع ۸۲۵ مترمربع است و ۶۰۰ میلیون تومان با توجه به اوقات فراغت فرزندان و بافت متراکم و فشرده ای محله ها بسیار ضروری بود و سال‌ها بود که در این موضوع اتفاق نیفتاده بود.

شهردار منطقه با اشاره به افتتاح بازار میوه و تره بار شهید علیجانی در خیابان شهید مدنی، گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر در محله فدک، نهمین تره بار منطقه به بهره برداری رسید.

وی همچنین به ۵۹ پروژه توسعه محله‌ای که مطالبات و درخواست شهروندان بود پرداخت و ادامه داد: این پروژه‌ها در سطح مناطق ۲۲گانه انجام می شود و از این تعداد ۴۴ پروژه عمرانی ۹ پروژه خدمات شهری و محیط زیستی ۶ پروژه ترافیکی به ارزش ریالی این پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال انجام شده است تا در کنار افزایش سرانه های خدماتی انجام این پروژه‌ها رضایت شهروندان را حاصل کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط