1402/03/21-00:40
در پنجاه و هفتمین رویداد امید و افتخار انجام شد؛

افتتاح استخر روباز ویژه بانوان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانوی منطقه ۵

افتتاح استخر روباز ویژه بانوان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانوی منطقه ۵

در پنجاه و هفتمین رویداد امید وافتخار، استخر روباز ویژه بانوان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانوی امید و زندگی، امروز، شنبه ۲۰ خرداد با حضور خانواده معظم شهدا مرادی و شرق آزادی، جمعی از ایثارگران و جانبازان منطقه، مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران و شهردار منطقه ۵،معاون آموزش و پرورش منطقه افتتاح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این راستا اظهار داشت: یکی از نقاط تحولی دوره جدید مدیریت شهری، رفتن به سمت بهینه‌سازی کمی و کیفی و ارتقا و نوآوری فضاهای مخصوص بانوان است.

او ادامه داد: ما کمبود فضای اینچنینی در شهر داشتیم. پیامی که از شهرداری تهران مخابره می‌شود این است که شهرداری به دنبال تکریم دختران تهرانی است و در توان خودش امکانات امیدافزا را در اختیارشان می‌گذارد تا نقش یک دختر موفق و مادر بانشاط را ایفا کنند.

وی گفت: یکی از نقاط تحولی ما در دوره جدید رفتن به سمت ایجاد، توسعه، بهینه سازی کمی و کیفی و ارتقا و نوآوری فضاهای این چنینی است.

اردبیلی با بیان اینکه در همه مناطق شهر شهربانو داریم اما در دو سال گذشته دو یا سه استخر روباز افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها باتوجه به امکانات ویژه‌ای که دارند محدود بود. شهرداری با بهسازی و بازسازی بعضی استخرها که بسته شده بودند شروع به کار کرد. این فضا چهارمین استخر روباز مخصوص بانوان پایتخت است و با تلاش مدیران شهری منطقه در طول همین دوره کلنگ زنی و افتتاح شده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: امیدوار هستم به محض افتتاح به خوبی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. در سطح شهر فضاهای این چنینی کم داریم و فکر میکنم در این مکان پذیرای شهروندان به شکل فرامنطقه‌ای باشیم.

اردبیلی با بیان اینکه از هیچ امکانی برای اینکه خلاهای شهر را پر کنیم فروگذاری نخواهیم کرد، افزود: در جامعه دینی و اسلامی ما باید همه امکانات پیش روی بانوان با اقتصائات خودش فراهم باشد. در فضای این چنینی شاهد ارتقا امنیت و تکریم زنان هستیم. این مکان می‌تواند یک گنجینه غنی برای حضور بانوان، هم اندیشی‌ها و کنشگری‌های موثر در شهر باشد.

احسان شریفی شهردار منطقه در این رویداد اذعان داشت: مردم انتظار دارند که چارچوب و استاندارد لازمی که یک مجموعه شهرداری باید داشته باشد را این مجموعه نیز داشته باشد. ما یک زیرساخت به شهر اضافه کردیم و روزی ۱۰۰۰ نفر می‌توانند از این محل استفاده کنند.او ادامه داد: برای خانواده شهدا نیز ظرفیتی را در نظر گرفتیم تا استفاده ویژه داشته باشند. یک سانس اختصاصی هم برای قهرمانان شناگر منطقه ۵ در نظر گرفتیم.

شریفی افزود: زیرساخت خدماتی بسیار خوبی فراهم شده است. خانم‌ها در این محل بدون اینکه نگاه ناپاکی آنها را آزار بدهد می توانند از این فضا استفاده کنند.

سعید گنجی سرمایه گذار این پروژه بیان کرد: مساحت این استخر ۲۰۰۰ مترمربع با گنجایش هم‌زمان در هر سانس ۲۴۰ نفر است و ارزش سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومانی دارد که در همین پروژه برای ۳۰ نفر از شهروندان اشتغالزایی صورت گرفته است.

گنجی ادامه داد: از ویژگی های این پروژه می توان به اختصاصی بودن برای بانوان، دارا بودن تاسیسات خدمات ۴ فصل، مجهز بودن به سیستم تصفیه و به روز استانداردهای جهانی از مدل اسکیمر که هم زمان آب را پاک می کند و اجازه نمی دهد آب هدر برود، اشاره کرد. همچنین سیستم ایمنی کمدهای قفل دار آنلاین، پارکینگ اختصاصی، امکان استفاده بانوان از چند رشته ورزشی، مهد کودک، سالن بدنسازی و دیگر خدمات مورد نیاز بانوان از دیگر ویژگی های این استخر روباز است.

بر اساس این گزارش همزمان با این افتتاحیه، بازارچه دست آفریدهای بانوان خلاق و کارآفرین منطقه ۵، بازگشایی شد.

روح الله حدادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ با اعلام این خبر گفت: همزمان با پنجاه و هفتمین رویداد شنبه های امید و افتخار، بازارچه فصلی دست آفرید های بانوان خلاق و کارآفرین منطقه در جنب سرای محله مهران آغاز به فعالیت می کند. مساحت این بازارچه ۳۰۰ مترمربع و با ۱۵ غرفه برای ۳۰ نفر از ایشان فضای اشتغال فراهم شده است. این بازارچه از روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه آماده پذیرش مراجعین و شهروندان می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط